Riviercruise blijkt toch niet rolstoelvriendelijk
Arie en Dorien Weijers boeken in 2018 een riviercruise. Op een rolstoelvriendelijk schip. Maar eenmaal aan boord, blijkt het schip toch niet rolstoelvriendelijk te zijn. Ze gaan weer aan wal en klagen bij D-reizen. Maar die laat niets van zich horen.
Folder zegt rolstoelvriendelijk
Arie Weijers komt de reis tegen in een folder van OAD. Daarin staat dat je op het schip een rolstoel of rollator mee kunt nemen. Dit moet tijdens het boeken van de reis wel vermeld worden. Meneer Weijers boekt bij D-Reizen en vertelt daar dat zijn vrouw in een rolstoel zit. Toch gaat het tijdens de reis mis.
Medewerker maakt fouten
MAX Ombudsman Jeanine Janssen gaat met het echtpaar naar het kantoor van D-reizen. Wat blijkt: een eigen rolstoel meenemen is niet mogelijk. In de folder staat dit niet goed vermeld. De medewerker die meneer Weijers heeft geholpen bij het boeken van de reis heeft meerdere fouten gemaakt. Daarom is er geen reactie gekomen op de klacht van Weijers. D-reizen biedt haar excuses aan en betaalt de reissom terug.
Meld uw rolstoel
Bent u rolstoelafhankelijk en wilt u een cruise boeken? In de ANVR voorwaarden staat dat u altijd moet melden als u een rolstoel mee wilt nemen. Dit is uw eigen verantwoordelijkheid. Controleer ook altijd of deze informatie op de reisovereenkomst staat.
Deze vakantieproblemen gebeuren het vaakst
In dit artikel leest u wat veel voorkomende vakantieproblemen zijn en hoe u deze kunt voorkomen.