Elles de Bruin: Weer in verkooppraatje getuind
Leuk: een nieuwe telefoon kopen. Maar wanneer Elles dat doet wordt haar meteen iets anders aangesmeerd. En daar blijkt ze gevoelig voor.
Waarom deze verzekering?
Ik ben een goedgelovig mens. Dus als een verkoper van telefoons tegen mij zegt dat het verstandig is om een verzekering te nemen als ik een nieuw toestel koop, ben ik daar gevoelig voor. Sterker nog, ik sluit dan zo’n verzekering af. Inmiddels ben ik 29 maanden verder en heb ik maandelijks € 17,95 betaald. Dat is € 520,55 in totaal.
Eerste 3 maanden
Help, wat een bedrag! Waarom heb ik dat niet eerder stopgezet? Ik heb namelijk niets bij deze verzekering geclaimd. Ik bel met mijn telefoonprovider om te informeren naar een nieuw abonnement en bespreek ook gelijk mijn verzekering. En zo leer ik dat de meeste mensen de eerste 3 maanden een verzekering nemen op hun toestel.
In het eerste kwartaal de meeste ongelukjes
Huh, waarom? Omdat, zegt de dame, uit onderzoek is gebleken dat in dat eerste kwartaal de meeste ongelukjes gebeuren. De mensen zijn dan zo voorzichtig met hun nieuwe toestel, dat het misgaat. Altijd meenemen naar de wc, omdat je hem niet in je tas durft te laten zitten, en dan valt het ding uit de broekzak in de pot. Het toestel altijd in je hand houden, omdat je bang bent dat hij wordt gestolen. En dan laat je hem juist vallen. Hadden ze me dat bij het afsluiten van die verzekering niet kunnen vertellen?