Elles de Bruin: Voor u zijn … wachtenden
Elles de Bruin schrijft wekelijks een column over iets dat haar opvalt, dwarszit of wat ze simpelweg heeft meegemaakt. Deze week ervaart Elles echter de gevolgen van het uitgebreide personeelstekort.
In de wacht
Hoeveel uren van mijn leven heb ik al niet in de wacht gestaan bij een callcenter. Ik denk dat u dat wel herkent. Maar soms sta je in de wacht en dan levert het onmiddellijk enorme problemen op, zoals ik laatst had bij het bedrijf waar ik af en toe een auto huur.
Stoom uit mijn oren
Ik had een belangrijke afspraak in een andere stad, had de auto op tijd gehuurd en liep naar de aangewezen parkeerplaats. De auto stond er niet en ik ging bellen met de betreffende organisatie. Het duurde 25 minuten voordat ik iemand aan de lijn had, die mij kon vertellen dat de auto op een andere plek stond. Toen ik, inmiddels met stoom uit mijn oren, vroeg waarom het zo ontzettend lang duurde voordat ik werd geholpen, en dat ik nu te laat zou komen op een belangrijke afspraak, zei ze met een zucht: “Ja mevrouw, er bellen honderden mensen, ik kan er niks aan doen.”
Medelijden om personeelstekort
Op de vraag of er dan een personeelstekort was, zei ze dat ze dat niet wist. En dat ze keihard aan het werk was. Toen kreeg ik bijna medelijden met haar. Laten we het houden op personeelstekort. Dat zorgt in alle sectoren van ons land voor grote problemen. Het personeel dat er nog is moet de klappen opvangen.
Veel grotere problemen
Gelukkig ging het nu maar om een huurauto. In de ouderenzorg en de ziekenhuizen zijn ook grote personeelstekorten. Je zal hierdoor maar 6 maanden tot 1 jaar op een ingreep moeten wachten. Daarmee vergeleken was mijn huurautoprobleem niets.
(Bron: MAX Magazine. Foto: Shutterstock)