Familie De Goeij uit Den Haag vliegt afgelopen jaar voor een vakantie naar Turkije. Op de terugweg gaat het mis. Door een vertraging belanden ze in een Turkse verslavingskliniek. Wat mag je als reiziger verwachten van een vervangende accommodatie? MAX Ombudsman Jeanine Janssen buigt zich over deze zaak. In de studio reageert reisorganisatie TUI Nederland.
Arie en Dorien Weijers boeken vorig jaar een riviercruise. Op een rolstoelvriendelijk schip. Maar eenmaal aan boord, blijkt het schip toch niet zo rolstoelvriendelijk te zijn. Ze stappen weer aan wal, klagen bij reisorganisatie D-reizen, maar die laat niets van zich horen. MAX Ombudsman Jeanine Janssen confronteert D-reizen met haar bevindingen.
De kijkersvraag van deze week komt van Victoria Erren. Voor het aanvragen van een visum naar India moet zij haar paspoortnummer doorgeven. Zij vult de letter ‘o’ in, terwijl er een nul staat. Pas op Schiphol komt ze achter haar fout en mag ze het land niet in.