- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 6 maanden geleden door .
Wie kan mij helpen. Ik heb het volgende probleem en wat ik niet kan oplossen zonder hulp.r hulp. Ik ben bijna 2 jaar bezig om twee cheques te over te laten boeken op onze bankrekening (CANADESE CHEQUES). Ik als 86 jarige heb alle pogingen ondernomen om het op te lossen. Pasporten – bankmededeling: geen cheques worden meer geapeceteerd.
Het volgende probleem hebben wij bijna 2 jaar. Ik als 86 jarige en een opgenomen vrouw, wegens dementie, die niet meer in staat is op bepaalde onderwerpen te begrijpen. Sinds 2 jaar lukt het ons (ik) niet om de cheques over te laten boeken naar onze ABNAMRO account. De volgende bewijs materiaal heb ik naar de Canadese belasting aangetekend verzonden: Bewijs van opname met de verklaring dat ik mijn vrouw wettelijke vertegenwoordig en met 2 paspoorten en daarnaast vele brieven, die ik vertaalde van Nederlands naar Engels ( ik ben niet zo goed in Engels). Maar ik krijg geen reactie wat ik moet doen om de cheques te laten boeken op onze ABNAMRO account. Eigenlijk zoek ik hulp die mij zou kunnen bijstaan wat tot eindelijk tot resultaat lijdt.
-contactgegevens verwijderd door redactie-
-
-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
In dit topic wordt het inningsprobleem van cheques uit en te na besproken.
Reisebank in Duitsland is/was i.i,g. toen de oplossing.N.b. ik adviseer u om een verzoek in te dienen om uw privacygevoelige info weg te laten halen.
Voor uw veiligheid.meer dan een maand geleden-
MISTYENPIPOmeer dan een maand geleden
Ik begrijp te zin niet:” VERZOEK INDIENEN PRIVACY GEVOELIGE INFO WEG TE LATEN””.
Wat bedoelt u hiermee???.meer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Met uw naam en telefoonnummer kunnen kwaadwillenden een heleboel info over u achterhalen.
Als u daar niet mee zit: prima.
Wilt u het risico niet lopen? Verwijder dan uw volledige naam en telefoonnummer.
Ik vraag mij trouwens af waarom u in hoofdletters reageert, het lijkt wel of u boos bent. Maar om in uw stijl af te sluiten:
HET IS MAAR EEN GOEDBEDOELD ADVIES: U BESLIST.
En hetzelfde geldt voor de info die u vindt via de link die ik in mijn reactie heb geplaatst; u beslist wat u er mee doet.Succes ermee.
meer dan een maand geleden
-
-
Debreemeer dan een maand geleden
..en wat zegt AbnAmro?
meer dan een maand geleden -
MISTYENPIPOmeer dan een maand geleden
Nee, het spijt ons wij kunnen voor u niets meer doen!!!!. Nou dan zit je dan, ik weet het nu echt meer, alles geprobeerd en de oplossingen die worden aangeboden is voor mij abracadabra.
meer dan een maand geleden -
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo MisterPipo, het innen van buitenlandse cheques is inderdaad een probleem maar kennelijk niet onmogelijk. Ik las op een Duits forum (uit 2020) een berichtje dat dit het “gemakkelijkst” gaat via een (internationale) creditcard. Hier kunt u de cheque insturen en zij schrijven dan het bedrag bij (minus kosten) op uw creditcard. U kunt daarna dit geld weer opnemen / uitgeven in Nederland via die card. U maakt dan wel 2 x kosten! Wel zie ik een bijkomend probleem, u wilt handelen namens uw vrouw die dement is. Wellicht komt er dan wat papierwerk bij dat officieel vertaald moet worden. U zou eens kunnen bellen naar bijvoorbeeld Visa of Mastercard hoe een en ander geregeld is en wat de kosten zijn. Contact opnemen met de ambassade van Canada kan misschien ook nog informatie (en mogelijk hulp) opleveren? Even creatief denken: innen via familie / vrienden / kennissen in Canada (of Amerika) een optie? Die kunnen het dan weer naar u overmaken.
meer dan een maand geleden -
MISTYENPIPOmeer dan een maand geleden
Het probleem is dat de Canadese belasting totaal niet reageert op de volgende brieven: “Verklaring van de bevoegde arts dat mijn vrouw is opgenomen, twee paspoorten van ons zodat men kan zien dat wij wettelijk gehuwd zijn, ons en/of rekening van de bank, voorbeelden van haar uitkering OAS EN CPP die regelmatig iedere maand wordt overgemaakt. Tenslotte heb ik verleden week weer een cheque ontvangen maar die stuur ik maar niet terug, de vorige had ik namelijk geretourneerd met een schrijven van de bank er bij dat men geen cheques meer accepteert. Dus ik heb alles in werk gesteld om het voor elkaar te krijgen.
meer dan een maand geleden -
Max Paymeer dan een maand geleden
Dan zou ik toch eens contact opnemen met de ambassade, veelal zijn die bereid om te helpen / bemiddelen: Canadian Embassy in The Hague, the Netherlands Sophialaan 7 2514 JP S-Gravenhage Netherlands. (+31) 70 311 1600 (fax: (+31) 70 311 1620). Email: info@canada.nl. Website: canada.nl
meer dan een maand geleden
-