- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 4 maanden geleden door .
voucher pluscruises
goedemiddag,
wij hebben vorig jaar een cruise naar de baltische staten geboekt via de reisadvertenties uit het plus magazine.
dit werd gecorrespondeerd via plus cruises, te Baarn. Amalialaan 126H, hetgeen ook het adres blijkt te zijn van Het Mediabedrijf, waaronder ook plus magazine hangt
“technisch uitvoerder” was All ways cruises uit Belgie.
De cruise is geannuleerd; oorspronkelijk vertek zou zijn 28 april 2020
Nu krijgen wij het aanbod voor 3 vervangende cruises in 2021 waarvoor wij geen interesse hebben, waarop het antwoord volgde dat ingevolge ministerieel besluit van 20 maart 2020 er dan een voucher zou worden verstrekt wat een jaar geldig is om in te wisselen of na dat jaar de mogelijkheid om je geld terug te krijgen.
dit zou dan binnen 6 maanden worden betaald.
Mijn vraag: is plus cruises niet diegene die het voucher ter beschikking moet stellen ipv de “technische uitvoerder/rederij uit belgie?
en wat dient de begin datum van het voucher te zijn? aanvang van de reis, of wanneer het iemand behaagt dit voucher aan te maken, want als dat het geval is praten we al bijna over 2022 voordat er betaald gaat worden
De reis is betaald t.nv all ways cruises met ned. bankrekeningnr.
Het gaat hier om 5.655,58, hetgeen voor ons een knap bedrag is, zeker nu de inkomsten van mijn vrouw ook nu pas weer langzaam op gaang gaan komen.
Ook denk ik dat uberhaupt een constructie met een “technisch uitvoerder” onduidelijk is als je adverteert in een blad als plus magazine .
Graag zou ik willen weten of pluscruises de eerst verantwoordelijke is en per wanneer wij uiterlijk dit bedrag dienen terug te krijgen.
In afwachting van uw reactie,
met vriendelijke groet,
L. Coenraadts
Leiden
-
-
Ellen reistgraagmeer dan een maand geleden
Beste L Coenraads.
Ik zit met het zelfde probleem. Vandaag eindelijk voucher ontvangen. Terugbellen doen ze niet. Zeer onbeschoft. Mijn moeder is 85 en een nieuwe reis zal er ook niet meer in zit ivm gezondheid. Het is te gek voor woorden, dat we zo lang moeten wachten op geld retour. Dit werd de vierde reis. Altijd netjes alles betaald en nu laten ze je in de kou staan. Ben benieuwd of er toch een oplossing komt.
Vr Gr Ellenmeer dan een maand geleden -
Johanna Lmeer dan een maand geleden
Hallo Coenraads en Ellen Reistgraag,
Ook wij hebben de reis Baltische Staten geboekt en dus ook problemen met de voucher voorwaarden. Contact opgenomen met de ACM, die aangeven dat we recht hebben op geld terug. Dat recht kan niet ontnomen worden. Voucher voorwaarden zijn niet in lijn met advies ACM. Zij kunnen echter verder niet bemiddelen. Als Pluscruises het geld niet terug wil geven rest een gang naar de rechter om geld eerder terug te krijgen, dan het gestelde jaar plus 6 maanden. Hier ook een vader van 84, die niet opnieuw een reis wil en zijn geld terug wil. Alternatieve vergelijkbare cruises veel duurder en alleen in combinatie met vliegen en dat willen we niet.
Iets om met meerdere pluscruiseboekers en Max ombudsman op te pakken?meer dan een maand geleden -
Ellen reistgraagmeer dan een maand geleden
Dank je wel voor jullie reactie. Ik ben zeker voor om dit te doen. Het is gewoon schandalig. Ik snap, dat ze met vouchers werken, maar dit is toch een groep reizigers die soms geen mogelijkheid hebben om weer te reizen. Ook ik heb ze gemeld. Zo ook bij diverse tv programma’s. Ik heb ze drie verzocht om te retourneren. Ik heb een telefoongesprek aangevraagd. Werd afgescheept met een standaard mail. Dat laatste maakt mij erg kwaad. Even kijken hoe we in contact kunnen komen.
Gr Ellen.meer dan een maand geleden-
Johanna Lmeer dan een maand geleden
Hallo Ellen,
Je kunt mailen naar het tijdelijke mailadres dat ik heb aangemaakt: plusklacht@outlook.comOok andere gedupeerde reizigers van plureis Baltische Staten vertrek 28 april 2020, die zich afgescheept voelen met hun voucher en pas najaar 2021 hun geld terug kunen vragen, kunnen zich melden op dit mailadres. Mogelijk kunnen we krachten bundelen.
meer dan een maand geleden
-
-
Johanna Lmeer dan een maand geleden
Inmiddels heeft mijn vader, 84 jaar, zijn geld teruggekregen, na heel veel brieven aan en bellen naar Plusreizen. Het overige reisgeld gaan wij akkoord met latere terugbetaling dmv uitbetaling vouchers.
meer dan een maand geleden -
Ellen reistgraagmeer dan een maand geleden
Hey wat een goed nieuws. Het is toch triest, dat je op die leeftijd moet smeken om je zuurverdiende geld terug te krijgen. Voor jonge mensen is het misschien anders , alhoewel die het vaak ook weer hard kunnen gebruiken. Ik ben enorm op Plusreizen, van Plusmagazine afgeknapt. Alleen al het feit, dat er geen fatsoen was om even terug te bellen. Ik heb ook maar weer een berichtje naar Plus gestuurd. Fijn, dat het jullie gelukt is. Gr Ellen.
meer dan een maand geleden -
Debreemeer dan een maand geleden
Er is helemaal geen ministerieel besluit. Er is een met de gezamenlijke ondernemingen in de reisbranche gemaakte afspraak. Daarbij heeft de AFM ‘mee gekeken’. Dat betekent dat ze de regeling niet hebben afgekeurd.Laat u niet gek maken. U heeft altijd recht op geld terug.
meer dan een maand geleden -
Ellen reistgraagmeer dan een maand geleden
Dank je wel Debree.
Inmiddels hebben wij ons geld op de rekening staan. Ik had ook al het een en ander op gezocht. Zo als zij het hebben afgehandeld is zeer klant onvriendelijk. Ze konden het niet eens even opbrengen om terug te bellen. Op dat punt was het voor mij genoeg. Zo ga je niet met klanten om.
Wat mij betreft geen PLUSREIZEN meer. Ik ga het voor mijzelf nu afsluiten.
Ik hoop dat er voor een ieder een passende oplossing komt. Vr gr Ellenmeer dan een maand geleden-
rudolfjmeer dan een maand geleden
Ben blij dat voor enkelen het probleem geheel dan wel deels is opgelost. De communicatie met PlusReizen is slecht. Men neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Wat mij ook tegenvalt dat Max Reizen die dezelfde reis (vermoedelijk ook via Plus Reizen) voor haar leden ook had opgenomen desgevraagd geen mededeling doet hoe zij het terugbetalen aan haar leden heeft geregeld.
meer dan een maand geleden -
Ellen reistgraagmeer dan een maand geleden
Hoi Rudolfj.
Inderdaad. De communicatie is slecht. Dat is bij mij ook in het verkeerde keelgat geschoten. Mijn moeder zou de 4e reis met ze maken. Altijd alles keurig voldaan. Het stelde mij ook zeer teleur, dat zij niet eens de moeite namen om even terug te bellen. Ik heb ACM en juridisch loket gemaild. Beiden lieten mij weten recht te hebben op teruggave. Ik was niet op de hoogte, dat MAX ook de reis in het aanbod had.
Ik hoop, dat je succes boekt, bij het terugvorderen van je geld. Op Facebook, las ik ook het verhaal van iemand die zelf geannuleerd heeft ivm ziekte. Kort voor plus het annuleerde. Hij kan naar 50% van zijn geld fluiten. Triest. Succes. Gr Ellen.meer dan een maand geleden
-
-
Nicolasinameer dan een maand geleden
Mijn vriendin en ik hadden via Plus ook een cruise geboekt naar de Baltische Staten.
Wij hebben een aanbetaling gedaan van € 1410,-. De alternatieve cruise die zij aan bieden voor mei 2021 is 2 dagen korter en extreem veel duurder. Dat is voor ons geen optie.
Op ons verzoek de aanbetaling terug te betalen kregen wij een onduidelijk antwoord. Wij hebben een voucher gekregen die wij pas over een jaar kunnen verzilveren. Wij willen gewoon ons geld terug.Andere touroperators zijn daar veel soepeler in. Voor ons was het de eerste maar ook de laatste keer dat wij een reis hebben geboekt bij Plus reizen.meer dan een maand geleden
-