- Dit onderwerp is leeg.
Vluchtannulering SAS
Mijn dochter zou het op zaterdag 11 september 2021 naar Kopenhagen komen om weekend bij ons door te brengen omdat wij daar met de camper waren.
De vlucht, SK 552, zou om 10.25 uur vertrekken van Amsterdam. Om 07.49 uur kreeg zij een sms dat de vlucht was gecanceld, terwijl ze met de tas in haar handen stond om naar Schiphol te gaan.
Iets later ontvang zij weer een bericht dat zijn was omgeboekt op de KLM vlucht KL1131 met vertrektijd 15.25 uur en aankomst 16.45 uur.
Zoals u zult begrijpen is de tweedaagse reis naar Kopenhagen hierdoor volledig mislukt.
Volgens SAS kwam de vertraging tgv slecht weeromstandigheden, wat totaal niet waar is want mijn vrouw en ik waren op dat moment in het zonnige Kopenhagen.
Omdat er EU wetgeving is waarin een maatschappij verplicht wordt bij vertraging een compensatie te geven, namelijk 250 euro in dit geval, hebben wij de claim neergelegd bij EUclaim.nl, welke direct eea hebben opgenomen met SAS.
Echter tot op de dag van vandaag weigert SAS enige betaling te doen met als reden dat er omstandigheden waren buiten hun schuld. Inmiddels is de claim overgedragen aan de jurdische afdeling van EUclaim.nl.
Omdat wij het schandalig vinden dat een dergelijke genormeerde luchtvaartmaatschappij zich zo afmaakt met een dergelijke situatie melden wij dit u.