Registeren Inloggen
  • Dit onderwerp is leeg.
Anjo2410
Anjo2410
meer dan een maand geleden

Verplaatsen en annuleren van vakantiehuisje via natuurhuisje.nl

meer dan een maand geleden

Ik had via Natuurhuisje.nl een vakantie huisje geboekt voor kerst 2020. Vanwege het reisverbod (ik woon in Engeland) mocht ik niet naar Nederland komen. Verhuurder geïnformeerd en kreeg het aanbod om of geld terug te krijgen of de reservering te verplaatsen. Vond het vervelend voor de verhuurder om zo’n groot bedrag kwijt te raken zonder de kans te hebben het huisje alsnog te verhuren voor de kerst. Ik koos dus voor verplaatsen. Nieuwe reserveringsbevestiging ontvangen voor april 2021. In feb/maart 2021 de verhuurder verzocht de boeking nogmaals te verplaatsen (naar kerst 2021) omdat we vanwege de quarantaineregels het huisje niet uit zouden mogen en dus geen familie zouden kunnen bezoeken (doel van de reis). Nu het er naar uitziet dat er ook in December 2021 sprake zal zijn van quarantaine, dure verplichte testen en het risico van rood verklaren van Engeland of Nederland waarna wij bij terugkomst in een quarantaine hotel zouden moeten, besloten om de boeking nu dan toch maar te annuleren. In September contact opgenomen met de verhuurder via de chat functie op Natuurhuisje.nl om haar zoveel mogelijk tijd te geven om andere huurders te vinden voor December. Geen reactie. Gemaild met Natuurhuisje.nl en gezegd dat ik wilde annuleren, waarop ik het email adres van de verhuurder kreeg. Kreeg wel antwoord nu en hoewel niet echt happig ging verhuurder akkoord met het annuleren als ik dat wilde. Bevestigd en daarna niets meer gehoord. 11 dagen later weer contact opgenomen maar nu verwees de verhuurder mij door naar Natuurhuisje.nl voor betalingen/annuleringen. Natuurhuisje.nl verteld mij nu geen boeking voor kerst 2021 te hebben voor mij, alleen de verlopen boeking van april 2021 en dat zelfs al had de verhuurder het verplaatsen van de boeking van april naar december wel doorgegeven dat ik geen geld terug zou krijgen omdat “Wanneer een boeking verplaatst wordt, gaan we namelijk uit van de annuleringsvoorwaarden aan de hand van de originele boekingsdata.” Ik heb alle voorwaarden gelezen op hun website en nergens staat vermeld dat bij een verplaatste boeking de annuleringsvoorwaarden niet meer van toepassing zijn. Op de (verplaatste) reserveringsbevestiging voor april 2021 staan de annuleringsvoorwaarden vermeld, waarvan je aanneemt dat die gelden voor de boeking. Nergens staat vermeld dat omdat dit een verplaatste boeking is, deze voorwaarden niet van toepassing zijn. Ik denk dat Natuurhuisje.nl dit zelf verzonnen heeft en ik zou willen weten of het onrechtmatig is deze regel te hanteren (vooral zonder de klant hiervan vooraf te informeren)? Ik heb ze bewijs geleverd van de toezegging van de verhuurder de boeking te gaan verplaatsen naar kerst 2021 en duidelijk gemaakt dat het feit dat de verhuurder dit niet heeft gedaan, niet als resultaat mag hebben dat ik hier de dupe van wordt, dat ik 470 euro heb betaald maar nu geen boeking heb om gebruik van te maken of te annuleren. Dat ik per direct terugbetaling (min annuleringskosten) verwacht en dat zij dat verder met de verhuurder in orde maken. Natuurhuisje.nl reageerde met het tegenovergesteld voorstel, dat verhuurder en ik het maar uit moeten zoeken. Mijn vraag is dus, heeft Natuurhuisje rechtmatig gehandeld of niet in deze situatie en welke stappen kan ik nog nemen?