- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 3 maanden geleden door .
Verloren paket DPD absoluut zeer slechte service
Ik heb via de DPD een pakket naar een kennis in België gestuurd. Ik kreeg direct een track and trais nummer waarmee je het paket kon volgen. De verwachte bezorg t8jd was 1 werkdag. Op 22 juli stond het paket op de status ” onderweg “. En op die status staat dit pakket nog steeds.
Ik had het paket opgestuurd vlak voordat ik op vakantie ging, maar ik kon door het track and trais nummer de ” voortgang ” van de verzending volgen.
Op de site van DPD kun je via een chatbox contact met DPD opnemen. Dat heb ik meerdere malen gedaan. Daar zagen ze ook dat het paket vast stond en er was steeds veel begrip voor het feit dat dit heel vervelend is. Maar ze konden of wilde niets voor me doen. Ik moest zelf maar bellen naar DPD.
Ik heb aangegeven dat ik in het buitenland zat en heb gevraagd of ze mijn vraag om te onderzoeken war er met her paket was niet intern konden doorspelen maar nee dat kon echt niet.
Uiteindelijk met tegenzin omdat het bellen vanuit het buitenland extra kosten met zich mee zou brengen toch maar geprobeerd te bellen. Maar DPD ( nl )een internationaal transport bedrijf is vanuit het buitenland helemaal niet bereikbaar. Het is een betaald 0900 nummer. Ik heb weer via de chatbox contact gezocht en kreeg weer hetzelfde verhaal. En na uitleg dat ik helemaal niet met DPD kan bellen weer de vraag gesteld of ze niet intern mijn vraag konden doorspelen. Nee Dat kon absoluut niet. Dan moest ik maar mailen. Dat had ik echter allang gedaan en op elke mailtje kreeg ik keurig een ontvangstbevestiging en de belofte dat er binnen 24uur een reactie op mijn mail zou komen. Dat bleef echter steeds uit.
Uiteindelijk op 1 van mijn mails we een reactie gekregen met de strekking dat ze het heel vervelend vonden en dat ik maar contract op moest nemen met de verzender die kon een onderzoek laten instellen en een nieuw paket opsturen???
Ik heb terug gemaild met de vraag of het wel goed gaat met DPD IK BEN DE VERZENDER. En ik vind het ook geen pas geven dat als er iets aan de kant van DPD fout gegaan is ze alle verantwoordelijkheid van zich afschuiven en die neerleggen bij hun klanten, de verzender. Ook op deze mail nog steeds geen andwoord.
Na mijn vakantie ik in Nederland DPD wel kunnen bellen. Daar kreeg ik een ander mail anders waar ik een formulier naar toe kon sturen om een officieel onderzoek te laten starten. Dit heb ik gedaan en wederom radiostilte vanuit DPD.
Het is op het moment dat ik dit schrijf 15 augustus. Het parket staat nu dus al bijna 1 maand op de status ” onderweg “. En vanuit DPD is er nog steeds geen merkbare actie ondernomen om tot een oplossing te komen.
Ik weet er gaan ontelbare pakten over de héle wereld via DPD en meestal gaat dit goed. Maar als het toevallig niet goed gaat behandelen ze hun klanten echt belabberd.
Ik hoop dat MAX aandacht aan dit probleem wil besteden.
Met vriendelijke groet Johan Kleijn