- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 3 maanden geleden door .
Vakantiepark niet beschikbaar, slecht alternatief
Wij hadden voor de zomervakantie een reis geboekt bij Pharosreizen, via de ANWB. Een autovakantie naar Zweden en Noorwegen. Toen wij in Zweden aankwamen bleek dat wij niet in de computer van het vakantiepark stonden. Wij hebben gelijk contact gezocht met de ANWB Alarmcentrale en kregen als antwoord dat het vakantiepark met een alternatief moesten komen en dat wij het alternatief moesten accepteren. Na ruim 3 uur wachten kwam er een alternatief: 1 nacht in een hotel (2 kamers: wel op dezelfde verdieping, maar niet naast elkaar). En 3 nachten in de woning van een medewerker van de bowlingbaan van het vakantiepark. Dit bleek echter een huis aan de rand van het industrieterrein te zijn en in het huis was het vies. Het zwembad wat ons beloofd was, bleek een zwembad met ijskoud water en veel dode insecten. Er was natuurlijk niet gerekend op een gezin die ineens in dit huis moest verblijven, dus dat betekende o.a. een volle koelkast en vieze pannen op het fornuis. Ook de badkamer en slaapkamers waren vies. Een ander alternatief was er niet. We hebben dit huis gebruikt als overnachtingsplaats en verder zorgden we ervoor dat we hele dagen weg waren. We konden nu de faciliteiten van het vakantiepark niet gebruiken en ook de sfeer in een woning is dag en nacht verschillend vergeleken met de sfeer van een vakantiepark.
Na veel telefoontjes en een officiële klacht die we bij Pharosreizen hebben ingediend, kregen we na 2 weken te horen dat we €80 vergoed krijgen vanuit Zweden. Wij hadden namelijk de medewerker bedankt in een mail voor de goede zorgen. Wij hebben dit niet gedaan, omdat we geen mailadres hebben van de medewerker (en ook al hadden we niet, dan hadden we nog niet bedankt voor iets waar we niet tevreden over waren).
Het vakantiepark (Moravakantieparken in Mora) kost in de zomervakantie zo’n €400 voor 4 dagen, als je het rechtstreeks op de site van Mora vakantieparken boekt. Na de officiële klacht, nu 4 weken geleden kregen we als reactie van Pharosreizen dat ze ons €70 vergoeden, omdat wij vanuit Zweden geen contact met de alarmcentrale hebben opgenomen. Wij hebben echter 2 keer contact met de alarmcentrale gehad en ze hebben ons zelfs nog een keer teruggebeld. Wij gaan niet akkoord met deze vergoeding, omdat onze vakantie flink verpest is. De reis kostte ons ruim €2000, voor 13 dagen. Hiervan waren er 4 nachten in Zweden, 7 nachten in Noorwegen (en dan natuurlijk nog de heen- en terugreis op de boot). Noorwegen heeft gelukkig wel wat goed gemaakt, maar als we aan deze vakantie denken blijft, helaas, het nare gevoel over Zweden hangen.
Wij zijn door Pharosreizen vóór onze reis goed op de hoogte gehouden van alles, maar wij verwachten van een reisorganisatie ook dat ze tijdens een reis en ná de reis wat voor je kunnen betekenen (zeker als er iets niet goed is gegaan), dat is toch terecht? Wat mogen wij van Pharosreizen verwachten als vergoeding?