- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 2 maanden geleden door .
Vakantiediscounter en TUI
Ik heb geboekt via vakantiediscounter maar het is een reis van TUI. Ik heb twee boekingscodes en de reis is zichtbaar in mijn Tui-app. Nu is de heen en terugvlucht gewijzigd van Amsterdam naar brussel. Ik heb hierop gereageerd door te mailen dat ik niet akkoord ga en wil annuleren. Wij hadden comfort class geboekt en 1 koffer als ruimbagage. Inmiddels is duidelijk dat we met een of andere vage maatschappij uit Riga vliegen die gen comfortclass heeft en de kofer terug wordt niet meer zichtbaar in de stukken. We landen terug om 2 uur ’s nachts en moeten dan nog eens 2,5 uur naar huis rijden aangezien er op dat moment geen treinen gaan en we dus wel met de auto moeten. Ik probeer al sinds de mail van vakantiediscounter contact met ze te krijgen (woensdag 28-9) maar de verbinding wordt steeds verbroken na 25-30 minuten. Gisteren eindelijk contact met TUI maar die zeggen niets te kunnen doen omdat ik niet bij ze geboekt heb. Overigens staat er dit in mijn boeking: Wij treden op als doorverkoper. De hierbij bevestigde reisovereenkomst wordt uitgevoerd door reisorganisator TUI onder boekingscode DMN420.
Volgens mij moet Tui dus wel iets voor me kunnen betekenen of niet? De reis is al 8 oktober en ik weet nu dus niet wat ik moet doen. Ik heb vakantiediscounter al aansprakelijk gesteld voor de schade nav de annulering maar aangezien onze 2e week vakantie herfstvakantie is is het niet mogelijk om een andere reis te boeken (ik heb op dit moment ook het geld nog niet terug dus dat kan ik niet eens). Er zit dus niets anders op dan naar Brussel te gaan en dan de kosten te verhalen op Vakantiediscounter of TUI? Ik weet het niet meer. HELP!
-
-
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo Bianca. Welkom in de wondere wereld van reisplatformen. U boekte de reis via vakantiediscounter. Dit is een “platform” en geen reisorganisator. Net zoiets als amazon en bol.com dus. Deze hebben zelf (vrijwel) geen “eigen” artikelen maar bieden derden de mogelijkheid van hun platform gebruik te maken om producten te verkopen. Dit betekent dat, zodra u via vakantiediscounter een reis boekt zij uw bestelling doorschuiven naar een ¨derde partij” dus een reisorganisator, een vliegmaatschappij tegen een kleine vergoeding of percentage (of beide). Daarna houd eigenlijk de verantwoordelijkheid van vakantiediscounter op (min of meer). Kennelijk heeft diegene die uw reis uiteindelijk organiseerde de accommodatie via TUI geregeld. Dat betekent dat TUI alleen verantwoordelijkheden heeft voor de accommodatie maar NIET voor vliegtijden enzovoort. Wat u dus eigenlijk zou willen weten is: wie heeft mijn reis georganiseerd? Dit zou vakantiediscounter misschien kunnen achterhalen. Daar ligt namelijk de verantwoordelijkheid. Maar of er iets te vergoeden is…. Het kan maar zo een 16-jarige scholier zijn die, om wat bij te verdienen, uw reis in elkaar gezet heeft.
Zelf naar een reisbureau in uw stad/dorp/plaats/omgeving gaan is altijd verstandiger. U heeft 1 aanspreekpunt en zij hebben de expertise en voldoen aan alle regels enzovoort….. Maar… achteraf kun je een koe in de kont kijken 🙂
meer dan een maand geleden
-