- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 1 maand geleden door .
Vakantiediscounter
Wij hadden in januari 2020 een stedentrip geboekt naar Valencia, voor de maand september.
Wij, dat zijn twee bevriende stellen, 65+.
Eind juli gevraagd aan Vakantiediscounter of de reis nog om te boeken was in verband met corona, en wij toch tot de risicogroep behoren. Dat was niet mogelijk. Besloten dan maar af te wachten.
24 augustus mail ontvangen in verband met de kleurcodering oranje van Spanje. Wij moesten afwachten tot nader bericht.
Annuleren kon maar wij waren dan de hele reissom kwijt (in januari al helemaal moeten betalen)
De dag van vertrek kwam, 7 september, geen bericht. Spanje was nog steeds kleurcodering oranje en volgens het overheidsadvies alleen noodzakelijke reizen.
Weer chatcontact met Vakantiediscounter opgenomen.
Volgens hen hadden wij gewoon moeten vertrekken en verwezen naar een verklaring op hun site die zei dat oranje niet wil zeggen dat je niet op vakantie kunt gaan.
Wij zijn dus niet gegaan, geld kwijt, maar vinden het een vreemde zaak dat het overheidsadvies in de wind wordt geslagen.
Kunnen jullie hierover iets zeggen?
Wij vinden dat een tijdige toelichting of het aanbod van misschien omboeken of voucher op zijn plek was geweest!
-
-
Debreemeer dan een maand geleden
Met die laatste zin ben ik het helemaal eens. U had gewoon op de hoogte moeten worden gesteld van de ontwikkelingen. Het lastige is dat op dit moment de belangen van reisorganisaties en vliegmaatschappijen enerzijds en de consument anderzijds ver uiteenlopen. En daar maken die organisaties blijkbaar gretig gebruik van. Want zolang er mag worden gevlogen doen ze dat. En als u daarvan dan geen gebruik maakt dan bent u helaas de gedupeerde. Een paar maanden geleden was dat nog anders. Toen mocht er gewoon niet worden gevlogen, kon de maatschappij niet leveren en kreeg u een voucher. Nu rolt de hele zaak de andere kant op. En dat betekent dat ook als u zich niet prettig voelt bij vliegen of als u tot een risicogroep behoort u toch aan het kortste eind trekt, helaas.
meer dan een maand geleden-
Stedentripmeer dan een maand geleden
Goedenavond, na uw reactie hadden wij de zaak, met grote tegenzin, gelaten voor wat het was. Nu zien wij vanavond, vrijdagavond 6 november 2020, tot onze verbazing het onderwerp behandelt worden in de uitzending. Vergelijkbare reis, alleen naar Griekenland in plaats van Spanje. De reacties van de Vakantiediscounter exact hetzelfde. Nu wordt er echter wel gezegd dat die argumenten niet correct waren, dus dat wil zeggen: niet afreizen naar een bestemming die op dat moment oranje reisadvies heeft wil zeggen NIET afreizen.
Nu zegt zelfs de directeur van De Vakantiediscounter dat het niet juist was.
Kunnen wij nu ook weer terug naar die organisatie voor een voucher ter compensatie voor de niet gemaakte reis met verwijzing naar uw uitzending?
Wat is hierin uw advies?meer dan een maand geleden
-
-
Stedentripmeer dan een maand geleden
Wij hebben inmiddels via de site van De Vakantiediscounter een klacht ingediend maar geen reactie ontvangen. Nu weer een contactformulier ingestuurd met eveneens de vraag waarom wij geen antwoord krijgen op onze klacht. Afwijzen zijn ze snel in, reageren op klachten niet!
meer dan een maand geleden -
Ab van Leeuwenmeer dan een maand geleden
Ik heb gisteren 19 Nov. contact gehad met de Vakantie Discounter over het nog niet uit betalen van de vakantievoucher, ik kreeg als antwoord, dat ik in de stapel lag MAAR dat zij niet eerder dan over ca. 6 maanden pas kunnen uit betalen!.
Ik vond het nogal vreemd dat zij nu met dit antwoord komen dan wat zij mij 3 weken eerder hebben bevestigd zie hieronder;Belangrijke informatie over uw vakantie 22-10-2020
Beste heer van Leeuwen,U heeft onlangs bij ons aangegeven dat u liever uw geld terug heeft i.p.v. een voucher óf u heeft aangegeven dat u het type reis dat u graag wilt niet kunt boeken met de voucher.
We zullen vanwege uw bericht binnen ca. twee weken de voucherwaarde storten op de rekening of creditcard waarmee u destijds heeft betaald.
Indien u oorspronkelijk een annuleringsverzekering had geboekt voor de geannuleerde reis, behoudt u hiervoor wel een voucher. We verwijzen u daarvoor graag naar de uitgebreide informatie. De voucher voor de verzekering vindt u in uw profiel.
We hopen dat u met het terugstorten van de reissom in de toekomst weer een reis bij ons zult boeken. Het voordeel is dat u nu uit ons gehele aanbod kunt kiezen.
We bedanken u voor uw geduld in de afwikkeling van uw voucher.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice dé VakantieDiscounterP.S. U zult dit bedrag op uw rekeningoverzicht terugzien onder de naam Elmar en niet dé VakantieDiscounter.
meer dan een maand geleden
-