- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 4 maanden geleden door .
Tuinmeubel Own
wij hebben iets meer dan 2 jaar geleden een tuinmeubelset van OWN gekocht bij Tuincentrum Osdorp. Al snel gingen er dingen kapot en werden netjes vervangen. Nu na de garantie van twee jaar, stort de hele boel in. Tuincentrum wil niets doen. Dealer Own is niet te bereiken op internet en heeft diverse namen als Your Own Own living etc. Tuincentrum wil niet dat wij ze benaderen. Own heeft volgens de site veel verkooppunten als Bol.com en tuincentra. Ik ga de boel nou maar lakken om te hopen dat het nog een jaar volhoudt. het was een dure st met tafel, bank en twee stoelen Robert di Arutuin
-
-
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo Robert. Wellicht lees ik uw post verkeerd maar ik begrijp dat u een tuinset kocht met 2 jaar garantie. Die ging al eens, binnen de garantie, kapot en is doen door de verkoper hersteld. Pluim voor Tuincentrum Osdorp, netjes opgelost. Nu begrijp ik dat NA het verlopen van de garantie er iets stuk gaat. Dan is het toch normaal dat u het probleem zelf oplost? Wel gelden er binnen Europa vanaf dit jaar een aantal nieuwe regels. U kunt er hier uitgebreid over lezen:
Ten slotte begrijp ik dat “Dealers OWN” een groothandel is. Die doen eigenlijk nooit zaken met afzonderlijke klanten en na de garantieperiode eindigt ook hun verantwoordelijkheid. Nu ben ik geen consumentenrecht deskundige maar wel van mening dat u het in dit geval zelf moet repareren?
meer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Beste Robert,
Even los van dit topic:
Bij Bol.com kunnen allerlei ondernemingen zelf hun waren verkopen.
V.w.b. deze tuinstellen doet bijv.de Boet uit Hoogwoud dit via Bol.com.
U kunt dit zien door te kijken bij “aangeboden door”.
Let op: de namen bij de KvK kunnen heel anders zijn (en dat mag van Bol.com).meer dan een maand geleden -
Trummeer dan een maand geleden
Tuincentrum heeft een rare houding.
Ze willen niets voor u doen en ze willen u beletten contact op te nemen met OWN.
Waarom willen ze niet dat u contact opneemt?
Ik zou in dit geval JUIST contact opnemen met OWN.
Ik weet niet of het aan de orde komt in de link van Max Pay, maar garantie en recht op een deugdelijk product zijn verschillende dingen. Een aantal producten dienen (of kunt u verwachten dat) langer mee te gaan dan 2 jaar. Of een tuinmeubelset daaronder valt weet ik niet.
Maar als er vanaf het begin al problemen waren met de set zou ik toch maar eens met mijn vuist op tafel slaan bij tuincentrum Osdorp en me niet laten afschepen.meer dan een maand geleden
-