- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 12 maanden geleden door .
Stoel Meubelzorg
Ik heb geen vraag.
-
-
Miskoopmeer dan een maand geleden
Mijn vrouw is gehandicapt door o.a.een beklemde rugwervel en overal artrose. Ze kan daardoor alleen rechtop zittend slapen, en i.v.m. haar open benen moet de benen daarbij omhoog. Toekomstgericht dachten we daarbij ook aan een sta-opstoel. Na lezing van de folder van Meubelzorg, waarin de firma serieuze ergonomische deskundigheid wordt toegedicht en een verkoop-bezoek aan huis hebben wij een stoel besteld. Na uitlevering kwamen we er geleidelijk achter, dat er een aantal afspraken niet waren nagekomen :
– De armleuningen waren veel lager dan de
meting, aan een van onze stoelen.
– De rugleuning was niet recht en kon niet
voldoende rechtop zoals afgesproken.
– De draaipoot zou worden geblokkeerd. Niet dus.
– De stabiliteit “geen enkel probleem mevrouw”,
toen mijn vrouw ernaar vroeg i.v.m. haar
gewicht. Dit werd bij aflevering nog eens herhaald.Onbesproken was de plek van de bedieningsunit, maar die zit op een voor haar onbereikbare plek. Door de korte stugge kabel was het ook lastig het op schoot te leggen.
Na een paar dagen hebben we gevraagd de ingeruilde stoel (tijdelijk) terug te brengen, omdat het slapen erg problematisch werd. Er werd traag gereageerd en meegedeeld dat de oude stoel al niet meer achterhaald kon worden.
In de verkoopvoorwaarden, waarop we niet attent zijn gemaakt, ontdekten we na aflevering, dat er binnen 14 dagen sprake is van herroepingsrecht, tenzij de stoel op klantspecificatie is gemaakt.
Het is echter uiterst twijfelachtig dat de stoel op maat is gemaakt, en zo ja dan in ieder geval niet op maat voor mijn vrouw. Ze had rechts een verstelbare tafel als armsteun staan om pijn in de schouder te voorkomen. Vergelijk van de stoel met de brochure-foto’s laat zien dat het de brede uitvoering van de standaardstoel is met de leuningen van een andere standaard stoel. Dan noemen zij het kennelijk “op maat gemaakt”.Na een week is mijn vrouw s’nachts na een armbeweging om het dekbed opzij te leggen met stoel en al voorover geklapt, waarmee ze een kneuzing aan een voet en aan haar kaak opliep.(Wel een probleem mevrouw dus.) Ik heb toen een alarm-telefoontje naar de leverancier gedaan en nogmaals om de oude stoel en in ieder geval om een snelle oplossing gevraagd. Weer bleef de reactie lauw en traag. Binnen de gestelde 14 dagen heb ik een mail gestuurd om te bevestigen dat er van een serieuze klacht sprake is. Ik heb toen gezegd dat ze de gelegenheid krijgen een andere oplossing te bieden. Weer verstreken er vele dagen voordat er werd teruggebeld.
Omdat mijn vrouw de stoel niet meer durfde te gebruiken en sliep ze inmiddels met het hoofd op de eettafel. Doordat ze de benen niet meer omhoog kon doen verslechterde de situatie van de wonden aan haar open benen.
De situatie was inmiddels zo nijpend, dat ik internet heb afgestroopt en een snelle oplossing elders heb gevonden (Het huren met optie tot koop van een geheel instelbare stoel van het merk Fitform.)
Ik heb vervolgens Meubelzorg meegedeeld dat alleen de optie stoel terug, geld terug nog openstond, hetgeen botweg werd geweigerd.Na inschakeling van rechtshulp bleef het een hopeloos gesteggel, en mede omdat mijn vrouw inmiddels was overleden, heb ik er uiteindelijk maar in toegestemd de stoel voor een bedrag, dat niet in verhouding staat met de aanschafprijs, maar meer van marktplaats-niveau was, in nieuwstaat terug te laten halen. De technische kwaliteit was eigenlijk voortreffelijk, maar ergonomisch een misbaksel. Dus was het ook voor mij (en voor mijn bezoekers) geen comfortabele stoel.
Een advies : koop geen stoel bij Meubelzorg als je afhankelijk bent van ingrijpende aanpassingen aan de stoel waar je in hebt proefgezeten. De service en de klantvriendelijk zijn dan van ongeëvenaard abominabel niveau.
meer dan een maand geleden
-