Registeren Inloggen
Winkeltje
Winkeltje
meer dan een maand geleden

Slechte service Swiss sence

meer dan een maand geleden

Ik heb een bed gekocht bij Swiss sense van €2900 en voordat ik dat kocht gevraagd of zij mijn oude bed uit elkaar wilde halen en buiten wilde zetten. Dit werd bevestigd in een mail. Afgelopen dinsdag is het bed bezorgd maar ook weer mee teruggegaan omdat de monteurs mijn oude bed niet uit elkaar kregen. Ik zou gebeld worden voor een nieuwe bezorgafspraak en de monteurs zouden dan het goede gereedschap meenemen. ‘ s Middags kreeg ik een mail dat het uit elkaar halen van mijn oude bed niet zo lukken. Zij hadden niet de juiste spullen en mensen hiervoor. Ik moest het dus zelf regelen. Uiteindelijk een goede kennis bereid gevonden mij te helpen. DIE HAD HET BED BINNEN 5 MINUTEN UIT ELKAAR M.B.V. EEN DOPSLEUTEL. Swiss sence wildemij compensatie aanbieden met een giftcard. Dit uiteraard geweigerd daar ik NOOIT MEER IETS ZAL KOPEN IN DEZE WINKEL. Uiteindelijk boden zij mij een compensatie aan van maximaal € 150. Is dit een redelijk bedrag? Ik heb een vrije dag moeten nemen, slaap nu op mijn oude matras op de grond en heb de hulp geld gegeven.
Graag zou ik z.s.m. jullie advies horen daar ik Swiss sence moet bellen over een nieuwe bezorgdatum. Wat is een redelijke compensatie?

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      De voorwaarden zeggen niets over het uit elkaar halen van het bed noch het verplaatsen van het oude bed.
      Dit is dus een extra service.
      Maar wordt hier geld voor gevraagd? Daar blijkt nl.niets uit.
      Als er niets voor in rekening wordt gebracht is het ‘service’ oftewel ‘coulance’.

      Wel blijkt dat u een heleboel ellende zelf had kunnen voorkomen door de handige kennis voor levering van het nieuwe bed uw oude bed uit elkaar te laten halen. Dat heeft u nu na vertrek van de bezorgdienst laten doen en er toen klaarblijkelijk voor geopteerd alleen uw matras te bewaren ( u schrijft dat u daar op slaapt). Dat u deze kennis een fooi geeft is aan u en niet verhaalbaar.

      Swiss Sence stelt in hun voorwaarden “Bijzonderheden met betrekking tot de levering van de bestelling. Onze bezorgservice, dan wel door ons ingeschakelde externe partners, leveren de producten daar waar jij aangeeft dat je ze het beste kunt gebruiken, met uitzondering van bestellingen die per pakketpost verstuurd worden. Je dient ervoor te zorgen dat op het tijdstip dat onze bezorgservice de bestelling komt leveren de doorgang vrij is van obstakels. Dit om schade te voorkomen. Je bent zelf verantwoordelijk voor een goede bereikbaarheid van de ruimte waar de bestelling bezorgd moet worden…..”

      U kunt nu 2 dingen doen:
      -de ‘coulance’korting ad € 150 accepteren, het nieuwe bed laten bezorgen/monteren en uw oude matras mee geven ter afvoer (is mogelijk, kijk in voorwaarden).
      -een zaak bij de Geschillencommissie aanspannen (waar u weinig kans op succes heeft), het nieuwe bed VOORLOPIG NIET (tot uitspraak) laten bezorgen/monteren en op uw oude matras blijven slapen.

      Ik wist het wel…..

      meer dan een maand geleden
    • Winkeltje
      meer dan een maand geleden

      Swiss sense zou mijn oude bed demonteren. Dit heb ik op papier staan. Als ik iemand had gehad om het oude bed te demonteren had ik dat wel geregeld. Ik ben alleenstaand met ernstige COPD. De kennis die het uiteindelijk gedaan heeft moest vanuit Hauwert maar Purmerend komen vandaar dat ik hem een tegemoetkoming in de benzinekosten heb gegeven. Het feit blijft dat de monteurs van swiss sence het heel makkelijk zelf haden kunnen doen met een dopsleutel. Dat mijn matras er nog ligt? Ik moet toch ergens op slapen? Swiss sense gaf mij aan dat ze noch het personeel noch het gereedschap hadden. Een dopsleutel???? Dus moest ik het zelf wel gaan regelen

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Winkeltje,
        U brandt wel los op mijn reactie en in uw initiële start maar u wilt geld/genoegdoening zonder alle info te geven.

        Ik schrijf en vraag m.b.t. het demonteren van uw bed bijvoorbeeld;
        Maar wordt hier geld voor gevraagd? Daar blijkt nl.niets uit.
        Als er niets voor in rekening wordt gebracht is het ‘service’ oftewel ‘coulance’.
        U antwoordt niet.

        De medewerkers van/namens Swiss Sense hadden geen dopsleutel bij zich met de juiste maat voor uw oude bed. Da’s vervelend. Ben er niet bij geweest maar oordeel o.b.v. mijn ervaring in de meubelbranche. Normaalgesproken wordt hier of een mouw aangepast of, bij niet zo prettige bejegening, wordt geprobeerd er onder uit te komen. Het laatste is bij u gebeurd.

        U heeft de koe bij de horens genomen en uw kennis, woonachtig in Hauwert, naar Purmerend laten komen.
        Die heeft uw bed gedemonteerd en, alhoewel u dit niet duidelijk aangeeft, buitengezet.
        Toevallig weet ik dat in Purmerend kosteloos grof vuil wordt opgehaald of de kringloop een goed bed kosteloos komt halen. Uw matras, waar u nu op slaapt, wordt kosteloos opgehaald door de grofvuil-medewerkers. U hoeft het alleen maar aan te melden bij KCC.
        Uw kennis overbrugde een afstand van 31 km (bron:ANWB), brandstofkosten 2× € 5,64 (bron: ANWB). Het gaat dus om zo’n 12 brandstofkosten en een bedrag voor de moeite.

        Nu biedt Swiss Sense u € 150 omdat zij uw oude bed niet hebben gedemonteerd (wsch.uit coulance).
        Trek daar eens het bedrag van af dat u uw kennis hebt gegeven.
        Bent u tevreden dan het nieuwe bed laten bezorgen/monteren en uw oude matras mee geven ter afvoer (is mogelijk, kijk in voorwaarden)-hoeft u ook geen grofvuilmelding te doen-.
        Bent u nog steeds ontevreden dan spant u een zaak bij de Geschillencommissie aan (waar u weinig kans op succes heeft), laat u het nieuwe bed VOORLOPIG NIET (tot uitspraak) bezorgen/monteren en blijft u op uw oude matras slapen (want u moet immers ergens op slapen).

        Ik wist het wel als ‘alleenstaande met ernstige COPD’ (uw eigen woorden) en dientengevolge weinig energie……maar u kiest zelf.

        meer dan een maand geleden
    • Trum
      meer dan een maand geleden

      In het geheel niet interessant of swiss sence daar geld voor rekent. Ze hadden het beloofd.
      Dat ze niet het juiste gereedschap bij zich hadden, kan gebeuren. Veel oude bedden tik je zo uit elkaar zonder gereedschap.
      Dinsdag hebben ze opnieuw beloofd het bed uit elkaar te halen, en zijn daar op terug gekomen in de mail ‘smiddags. Niet netjes.
      Ook kan ik me goed voorstellen dat u in principe niet uw kennis wilde belasten met de klus. Sommige mensen kloppen voor elk wissewasje aan bij kennissen, anderen zoals u probeert zelf uw zaakjes te regelen, en vraagt aan de leverancier van het bed of ze het oude even weghalen. Niks mis met die instelling!

      Persoonlijk vind ik de tegemoedkoming van €150,- best netjes. Ik zou dat aanpakken en de boel vergeten. Dan kunt u lekker genieten van uw nieuwe bed.
      Ik neem aan dat die kennis geen €150,- gekregen heeft voor zijn ritje dus houd u er nog wat aan over.

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Het maakt wel degelijk uit of de demontage van het oude bed betaald moet worden.
        Als er bijv. €75 op de rekening staat voor demontage blijft er van de coulancdvergoeding (gaat van het totaalbedrag op de rekening af) € 150 maar €75 over.
        Daar moet dan de betaling aan de kennis nog vanaf vindt de topicstarter.

        Enfin, het is aan de topicstarter hoeveel energie er nog ingestoken wordt.

        meer dan een maand geleden
      • Trum
        meer dan een maand geleden

        – Aanval op de persoon, reactie verwijderd door de redactie-

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Trum,
        Deze reactie is off topic en SPECIAAL VOOR U.
        Keer op keer richt u zich behoorlijk ongepast naar reageerders alhier.
        Ik ben al meerdere malen bij u de pineut geweest, ook nu weer.
        Get a grip.

        meer dan een maand geleden
      • Trum
        meer dan een maand geleden

        – Aanval op de persoon, reactie verwijderd door de redactie –

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Wees er gelukkig mee.
        Ik heb u gerapporteerd.

        meer dan een maand geleden
      • Trum
        meer dan een maand geleden

        Dus u wist met uw bijdehante gedoe niet eens dat die knop er was. Anders had u mij eerder gerapporteerd als daar u vond dat daar aanleiding voor was 🙂
        Zeg maar netjes: “Dank Trum dat u me gewezen hebt op die knop”

        Maar we zullen nu zien of de hypocriete moderators/beheerders gewoon weer niks doen, of dat ze nu ineens met 2 maten meten.
        We wachten even af. Spannend hè?

        meer dan een maand geleden
      • Trum
        meer dan een maand geleden

        Nou Bitch, ik had gelijk: ze meten met 2 maten!

        meer dan een maand geleden
    • Winkeltje
      meer dan een maand geleden

      Swiss Sense heeft inmiddels ingestemd met een compensatie van €300. Daar ben ik tevreden mee.
      Het nieuwe bed wordt woensdag bezorgd en hopelijk kan ik dan genieten van een onbezorgde, goede nachtrust.

      Dank jullie wel voor jullie reacties.

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Gefeliciteerd.

        V.w.b. uw oude matras heeft u 3 opties;
        -bewaren,
        -aanmelden bij KCC voor grofvuil-wordt kosteloos opgehaald-
        -meegeven aan de bezorgdienst van Swiss Sense*.
        *bezorgers plaatsen en monteren het nieuwe slaapsysteem op locatie. Na afloop nemen zij de verpakkingsmaterialen weer mee retour.Swiss Sense heeft de mogelijkheid om uw oude matras(sen) mee retour te nemen en af te voeren. Vraag voor meer informatie naar de voorwaarden bij Swiss Sense.

        Rest mij u veel en goed slaapgenot toe te wensen.

        meer dan een maand geleden