- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 6 maanden geleden door .
Schilderwerk.
Hallo, na jaren het schilderwerk aan mijn woning zelf te hebben gedaan, leek het ons mede gezien mijn leeftijd, waarop klimmen en klauteren op ladders en steigers steeds moeilijker gaat, een goed idee om dit uit te laten voeren door een professioneel schildersbedrijf. Onze keuze hiervoor werd mede ingegeven omdat in het Magazine wat we regelmatig als lid van een grote landelijke vereniging mogen ontvangen berichtgeving hierover lazen. Met behulp van een tool die in een per e-mail ontvangen nieuwsbrief van de vereniging stond is een calculatie gemaakt van de kosten voor het schilderwerk. En na betaling van de eerste termijn van het offerte bedrag is het schildersbedrijf aan de gang gegaan en nu het werk is “opgeleverd” moet de tweede termijn voldaan worden, en na een keuring de derde termijn. Echter, ik ben het niet eens met het uitgevoerde werk en heb dit ook al kenbaar gemaakt aan het bedrijf en de vereniging, hierbij heb ik de vereniging gevraagd het werk eerst te laten keuren alvorens over te gaan tot betaling, maar zij stellen dat ik eerst de tweede termijn moet betalen, maar ik heb daar niet zoveel vertrouwen in omdat het schildersbedrijf andere in de offerte opgenomen zaken niet is nagekomen. Mijn vraag is; “Hoe nu verder”?
-
-
Debreemeer dan een maand geleden
Zet uw klacht en de onderdelen ervan op papier en dien die schriftelijk bij beide partijen in. Er zijn op internet nogal wat klachten over dit project van de vereniging eigen huis. Het vervelende is dat eigen huis regelmatig laat weten dat zij ‘geen partij’ in deze is, maar er wel zijn naam aan verbindt. Lees ook nog eens de voorwaarden goed door voordat u het formeel gaat maken.
meer dan een maand geleden-
I AMmeer dan een maand geleden
Dank voor u reactie, een wat late reactie van mijn kant maar ik ben tot op heden nog niet verder gekomen. Uw suggesties had ik al gemaakt, en ik heb ook al telefonisch contact gehad met de vereniging maar zij stellen dat ik eerst moet betalen voordat er een keuring komt. Dat het bedrijf wat het schilderwerk uitvoert niet aan de afspraken voldoet, is schijnbaar geen belemmering. Maar ik als consument moet mij wel aan de regels houden.
meer dan een maand geleden
-
-
Debreemeer dan een maand geleden
Een vreemde reactie vind ik. Een keuring slaat op het schilderwerk, niet op de betaling.
Daarmee verbindt Ehuis zich dus met het schilderbedrijf, ongeacht het werk wat ze leveren. Misschien is er nog een tussenweg mogelijk om voor te stellen een deel van het bedrag te betalen op voorwaarde dat ze per omgaande komen keuren? Als u alles betaalt heeft u geen drukmiddel meer.meer dan een maand geleden
-