- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 8 maanden geleden door .
Reisverzekeringsclaim afgewezen
Mijn moeder was 4 maart naar India op vakantie gegaan. Daar werd ze ziek en de dokter verzocht haar voor haar gezondheid z.s.m. naar huis te gaan. Hiervan heeft ze bewijs meegekregen voor de reisverzekering. Dit was in de periode waarop het coronavirus doorbrak en in Nederland bijna de “intelligente lockdown” kwam. Voor de angst dat India het luchtruim binnen een paar dagen zou gaan sluiten heeft mijn moeder via het reisbureau nog snel een ticket terug kunnen boeken naar Nederland. Eenmaal terug en de claim ingediend te hebben zegt SNS dat ze SOS international had moeten bellen, zij hadden de situatie moeten beoordelen en haar terug naar Nederland halen.
Hoe moest mijn moeder weten dat ze SOS moest bellen? Wie kon haar garanderen dat ze voor de lockdown in India het land verlaten zou hebben? Je ziet zelf hoeveel Nederlanders er nog steeds vast zitten in het buitenland… Nu heeft ze zelf een ticket terug geregeld, SOS kosten en moeite bespaard, ze heeft alle bewijs die ze nodig heeft en SNS wil niks vergoeden alleen omdat ze SOS niet had gebeld… Dit is toch te gek voor woorden! Het gaat om een bedrag van ongeveer € 550,-
Graag willen wij dus het probleem hier melden en kijken of het toch geregeld kan worden, ook met het oog op bijzondere corona omstandigheden waardoor mijn moeder zsm heeft gehandeld.