- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 8 maanden geleden door .
Regelgeving fijnstofheffing niet op orde…??
Voorbeeld:Ik heb een diesel uit 2011 zonder roetfilter dus moet fijnstofheffing betalen, nieuwe regelgeving.
Nu heb ik een diesel uit 2012 met roetfilter af fabriek met verder exact dezelfde motor als de diesel uit 2011.
Nu laat ik via de dealer bij de diesel uit 2011 een roetfilter onder zetten,laat het bij de RDW registreren,en de diesel voldoet dan aan dezelfde eisen als de diesel uit 2012.Nee zegt de RDW we verlagen in het kenteken register de uitstoot niet,het roetfilter zit er niet af fabriek onder.
Te gek voor woorden terwijl de diesel uit 2011 en 2012 aan dezelfde eisen voldoen.
Waar zijn de heren toch mee bezig,krijgt men al niet genoeg geld in de kas,? Want we zijn het enigste EU land wat ook nog eens een keer BPM heft.
Nu wil je helpen aan een beter milieu en laat er voor een niet te klein bedrag een roetfilter onder zetten,maar nee je wordt er voor afgestraft.
De kleine man wordt weer de dupe.
-
-
Miss Marplemeer dan een maand geleden
Het is inderdaad te belachelijk voor woorden! Blijkbaar mag een roetfilter alleen door de fabriek gemonteerd worden, alsof een robot dat beter kan dan een goede monteur van vlees en bloed! Maar gaat het niet altijd zo in dit land? Zoals altijd is de kleine man inderdaad de dupe!
meer dan een maand geleden -
Vrijlandmeer dan een maand geleden
Zie mijn brief over fijnuitstoot van roet bij oude diesels.
Uit een recente brief van het RDW is de al dan niet aanwezigheid van een roetfilter niet bepalend voor de extra aanslag maar de hoeveel roet die uitgestoten wordt. Die moet gelijk of minder dan 0,005gr/km zijn, zoals ze dat in mijn antwoord hebben beschreven.Met vr. groet, Vrijland
meer dan een maand geleden
-