Registeren Inloggen
Vughtenaartje
Vughtenaartje
meer dan een maand geleden

PostNL pakketje uit de USA

meer dan een maand geleden

PostNL heeft mijn pakketje uit de USA kwijt gemaakt in Nederland. D.m.v. het track & trace systeem kan ik zien dat het hier in Nederland is.
PostNL weigert een onderzoek in te stellen omdat zij steeds maar blijven zeggen dat enkel de verzender een klacht kan indienen.
Ik vind het van de zotte dat enkel de verzender een klacht kan inzenden en daarbij eventueel ook niet de ontvanger.
De verzender uit de USA die weigert haar verdere medewerking.
Ik vind dit met een Jantje van Leiden ervan afmaken.

Mijn vraag is dan ook op welke manier kan ik PostNL (laten) dwingen om toch een onderzoek in te stellen naar mijn pakketje uit de USA?

Hieronder staand citeer ik mijn laatste mail wat ik van PostNL heb ontvangen:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Het spijt me om te lezen dat het pakketje nog niet bezorgd is. Helaas kan ik u niet een ander antwoord geven dan wat mijn collega u al melde. Het is niet mogelijk om een onderzoek voor deze zending bij ons op te starten. Dit dient via de afzender te gebeuren. Dat iemand in de US aangeeft dat het pakketje op een PostNL locatie ligt klopt niet. Het pakketje lijkt inderdaad op 17 december weer te zijn gesorteerd, maar daarna is het stil.

Ik wil u vragen dit via de afzender te regelen. Hopelijk heeft u dan snel meer duidelijkheid.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via http://www.postnl.nl.
Met vriendelijke groet,
PostNL Klantenservice

    • Matthijs Kort
      meer dan een maand geleden

      De post- en pakketbezorging laat al lange tijd te wensen over. Ik heb meerdere malen pakketjes niet ontvangen. Daarnaast brengen ze pakketten naar het afhaalpunt zonder mij daarvan in kennis te stellen.
      Wel de prijzen verhogen en tevens de betrouwbaarheid en service flink te verlagen.

      meer dan een maand geleden
    • EricVR
      meer dan een maand geleden

      Wel een kaartje met Niet Thuis in de brievenbus maar vervolgens is het pakket nergens meer te vinden op het post.nl afhaalpunt.
      Klacht indienen bij de “klantenservice” lukt niet. Uw pakket bestaat niet…..
      Einde behandeling van de klacht.

      meer dan een maand geleden
    • Miss Marple
      meer dan een maand geleden

      Het lijkt mij toe alsof Post.nl het probleem van zich afschuift door het melden ervan bij de verzender neer te leggen. Tenzij de verzender erg meeleeft met de geadresseerde zal het hem een biet zijn waar het poststuk is. Immers hij heeft het op de post gedaan en daarmee gedaan wat hij moest doen. Maar de geadresseerde zit met de gebakken peren en probeert verhaal te halen bij Post.nl die zich er met een ‘Jantje van Leiden’ afmaakt door het euvel bij de verzender neer te leggen. Zo ligt de oorzaak van een niet bezorgd poststuk nooit bij de Post.nl. Zelf heb ik een paar jaar geleden meegemaakt dat ik een cadeau uit Engeland kreeg toegestuurd. Toen er niets werd bezorgd en er een aantal weken voorbij waren heb ik Post.nl gebeld en daar kreeg ik hetzelfde antwoord. Dus heb ik aan de verzender uitgelegd wat er aan de hand was en die verzekerde mij dat het op de post was gedaan maar dat er een keuze was tussen een hoger en een lager verzendtarief. Volgens de man op het postkantoor kon je net zo goed voor het goedkope tarief gaan omdat dat prima was en het pakket binnen vijf werkdagen bij de ontvanger zou arriveren. Uiteindelijk is het goedgekomen en werd het cadeau, een mooi boek, alsnog bezorgd. Maar tussen verzenden en ontvangen zat wel een tijdspanne van zes tot acht weken. Wat er in die zes weken met zo’n poststuk gebeurt, Joost mag het weten. Een familielid had eens een of meerdere cd’s via internet in Amerika besteld. Er kwam maar niets en op een gegeven moment was hij het zelfs vergeten. Tot zijn grote verrassing werd de cd maanden later alsnog bezorgd. Misschien ligt zo’n pakket/poststuk een poos bij de douane? Of is het zo druk op zo’n postverzamelpunt dat men door de bomen het bos niet meer ziet en daardoor niet zorgvuldig meer werkt? In dat geval zou men meer personeel aan moeten nemen. Hoe dan ook zolang we de reden niet weten blijft het gissen maar vervelend is het wel vooral voor de ontvanger die niet eens een klacht mag indienen. Persoonlijk vind ik dat Post.nl haar beleid ten opzichte van niet bezorgde poststukken en pakketten moet veranderen en de ontvanger in staat moet stellen een klacht in te dienen en deze dan ook serieus moet nemen. Best Vugtenaartje, misschien heeft u net als mijn familielid en ik geluk en wordt uw pakket alsnog bezorgd.

      meer dan een maand geleden