- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 2 maanden geleden door .
Postbezorging door PostNL
Wij hebben het sterke vermoeden dat de postbezorgers wanneer het hen niet uitkomt een herstel/retour huisadres sticker op de post plakken en deze gerust 1 of 2 dagen later bezorgen. In de mijn Post app is te zien dat er op de bewuste dag een poststuk zal worden bezorgd met het juiste adres. Er wordt die dag echter geen post bezorgd. Een of twee dagen later staat het zelfde poststuk wederom in de app nu echter met de bewuste herstel sticker. Als het geen belangrijke post is vind ik het wel niet netjes maar deze week betrof het een rouwbrief. Die bezorgd zou worden op 24 augustus volgens de app. Maar wat er kwam geen rouwkaart. Op 25 augustus stond deze rouwbrief opnieuw in de app maar nu met herstel sticker. Wij weten dat er voor rouwpost extra moet worden betaald en dat deze altijd met voorrang moet worden behandeld maar dit is dus lang niet altijd het geval. ( ik heb van de rouwpost en een ander poststuk foto’s gemaakt van de app, met en zonder herstel sticker.) De foto’s voeg ik niet bij maar indien gewenst zijn ze beschikbaar.
-
-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Leo de Koster,
Ik heb dit ook vastgesteld én al eens hier aangekaart:Postbezorgers stoppen poststukken in reguliere brievenbus van PostNL
Ik kamp al zeker 25 jaar met een heel beroerde postbezorging.
Rouwbrieven, aangetekende poststukken etc.: het komt óf veel later óf wordt elders bezorgd óf helemaal niet.
Onlangs worstelde ik mij weer eens foor het chat-programma met als triest resultaat dat er gesteld werd; post langer dan 5 dagen onderweg dan komt de post waarschijnlijk niet meer.
Neen, de post bezorgd door postnl is niet de postbezorging door wijlen ptt.
Maar wel duurder, veel duurder en het wordt nog duurder.meer dan een maand geleden -
Bessel Dekkermeer dan een maand geleden
Dit gebeurt niet omdat het de postbezorger “niet uitkomt”. In plaats daarvan kan er bij het sorteren iets misgaan. Ondanks het juiste adres komt een stuk dan terecht in een bundel die in een ander postcodegebied moet worden bezorgd. De postbezorger kan het stuk dan niet bezorgen: het adres ligt buiten zijn/haar gebied. Daarom doet de postbezorger dat stuk, met een herstelsticker erop, in de rode brievenbus. Na lichting van die bus wordt het stuk dan opnieuw gesorteerd, hopelijk nu wel in de juiste bundel.
meer dan een maand geleden -
Johanleonardmeer dan een maand geleden
Triest maar niet onmogelijk. Mensen die poststukken missen zijn wel erg vaak mensen met “regelmatig” veel missende rouwkaarten met uitnodigingen.
meer dan een maand geleden -
FRATERmeer dan een maand geleden
Er lopen heel wat sjoemelaars rond tussen de postbezorgers.
ik heb al diverse keren postbezorgers betrapt dat zij bij slecht weer, hun postzak gewoon in de postnl brievenbus dumpten. Konden zij lekker naar huis en de post kwam uiteraard vertraagd bij de ontvangers.
Ook tref ik regelmatig herstelstickers (meldcode postcode onjuist) op m’n post terwijl adresgegevens dan gewoon volledig kloppen.
En dan heb ik het nog niet eens over de vele keren dat ik post van diverse straten rondom mij in m’n bus gegooid krijg.
Af en toe een keer post van m’n directe buren kan ik me nog iets bij voorstellen, want sja poststukken ‘kleven’ soms wat aan elkaar , maar van ándere straten met dus andere straatnamen EN een andere postcode ????meer dan een maand geleden -
Pinkelotjemeer dan een maand geleden
Voor PostNL is de klant alleen geen koning meer, maar noodzakelijk kwaad. Ze kunnen niet zonder ze.
Gelukkig nu sinds enige jaren een zeer betrouwbare bezorgster. Maar ik merk tegelijk, dat post inderdaad vaak pas laat aankomt, al dan niet met een herstel-etiket. Ook betreft dit spoedpost.
Wel ervaar ik zeer grote problemen met pakketbezorging. De bezorger WEIGERT simpelweg de pakketten aan huis te bezorgen, en als je deze er op aanspreekt, krijg je nog je pakket niet. Zijn motivatie: “Alleen zo krijg ik jullie zover, dat jullie standaard alleen nog maar op pakketpunten laten bezorgen”. Vervolgens wordt het ( vaak pas een paar dagen later.. gebracht naar een ophaalpunt, dat voor werkende mensen niet bereikbaar is in de openingsuren, omdat zij alleen kantoortijden aanhouden ). Er wordt nog niet eens een pakketpunt in de buurt van huis gekozen, maar een pakketpunt meerdere kilometers verder weg… Het pakketpunt geeft daarnaast aan, dat je maar 1 pakket per dag mag ophalen. Dus als er al meerdere liggen, krijg je die niet mee… En dan heb je al extra vrij moeten opnemen van je werk Om het op te KUNNEN halen… De meeste pakketten worden dan ook door het pakketpunt linea recta terug naar de afzender gesuurd, omdat hij weet, dat jij toch qua tijd geen mogelijkheden hebt het op te halen. Ook heeft hij inmiddels al aangegeven om ze nog niet eens meer in ontvanf=gst te nemen, maar er gelijk retour afzender van te maken, met als reden “ONBESTELBAAR” . Klagen bij PostNL helpt niet, want bezorgers zijn heilig. Je merkt wel dat ze er op aangesproken worden ( ze komen persoonlijk hun beklag doen bij je op zeer agressieve manier. Dan weten ze je wel te vinden ) PostNL geeft aan, dat ze niet meer kunnen doen, en dat je het maar te slikken hebt, dat je je pakketten niet krijgt En dat je daarbij ook je geld, dat je betaalt hebt voor de pakketten ook kwijt bent deert hen niets. Hun commentaar: Dan moet je maar niets bestellen, wat via een pakket geleverd wordt…
PostNL moet hoognodig eens van hogerhand tot de orde geroepen worden. Ze hebben een bezorgplicht, maar weigeren die na te komen. En maar klagen, dat er te weinig verzonden wordt, zodat de prijzen weer verder omhoog kunnen, en steeds verdere slechtere bezorging leveren ( al kan het op het moment niet slechter meer ).
Overigens is de bezorging van aangetekende post / pakketten ook een grote ramp. ( ook door de pakketbezorger ) . De post wordt door de bezorger afgetekend met valse handtekeningen ( vaak nog de namen verkeerd geschreven ook ), maar de post / pakketten krijg je niet. Waar ze blijven ? Niemand die het weet. PostNL reageert hierop met: “maar het is afgetekend, dus je moet het hebben. Je mag daarover niet klagen”. Als je aangeeft, dat het geen handtekening van jouw is, dan geven ze aan, dat dat niet te controleren valt en dat het dus jouw verantwoording is. Zij weigeren hier de bezorger op aan te spreken. Hij moet op deze manier al vele pakketten en zeer persoonlijke post achter over gedrukt hebben.
HET WORDT TIJD, DAT POSTNL TOT DE ORDE GEROEPEN WORDT!meer dan een maand geleden -
I AMmeer dan een maand geleden
Het loopt inderdaad de spuigaten uit, post voor een bejaardenhuis bij ons in het dorp waarvan het huisnummer 39 is wordt bij ons in de straat op huisnummer 39 in de bus gedaan en door de betreffende buurman, ik woon zelf op nummer 37, bij ons af gegeven omdat mijn buurman weet dat wij daar als vrijwilliger werkzaam zijn, met de vraag aan ons waarom dit bij hem word bezorgd omdat de straatnaam gewoonweg niet klopt. Pakketjes worden gewoonweg niet bezorgt terwijl je wel een bezorgmoment van Postnl krijgt en gewoon thuis ben om het pakketje in ontvangst te nemen, ook krijg je geen enkel bericht ook geen mailtje zoals Postnl schrijft vanaf nu geen briefjes meer maar een mailtje, vervolgens krijg ik na enkele dagen een mailtje of ik het pakketje z.s.m. kan komen ophalen bij het Postnl punt (Primera) in ons dorp, en als je daar vraagt hoe dat kan zeggen zij het ook niet te weten, maar dat het regelmatig voorkomt dat er om de paar dagen een wagen bij hen voor komt rijden die daar soms wel 70 pakketten brengt en waarvan het grootste gros pakketten zijn van mens die tijdens het bezorgmoment niet thuis waren(?). Vorige week maandag krijg ik een mailtje van de leverancier over een bestelling met de mededeling dat het pakketje die dag op de post is gedaan, dinsdag krijg ik van Postnl het eerste bezorgmoment door, en zo heb ik er gedurende die week in totaal 5 gehad en ben ik gedurende die bezorgmomenten thuis geweest, uiteindelijk heb ik via de site telefonisch contact opgenomen met Postnl, het eerste bezorgmoment op die dag lag tussen 11.00 en 14.00 uur en toen dat verstreken was weer een ander bezorgmoment waarvan even later bleek dat dit ook niet gehaald zou worden, wat later tijdens dit gesprek werd er om 18.05 uur aangebeld en stond er iemand aan de deur die het pakketje af kwam leveren, en zo kan ik nog legio voorbeelden opnoemen. Een paar dagen later kreeg ik een mail van een bureau om een beoordeling te geven van Postnl. En weer een paar dagen later een reactie met “Hartelijk dank voor uw melding op over de zending met barcode 3STKGE………. Hierdoor kunnen we de kwaliteit van onze dienstverlening continu verbeteren. We hebben uw melding doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. We gaan er vanuit dat de situatie zich nu niet meer voordoet. Heeft u in de toekomst nog vragen of opmerkingen? Ga dan naar postnl.nl/klantenservice. Met vriendelijke groet,
Het team van PostNL
Het is niet mogelijk om op deze e-mail te reageren. Reacties op deze e-mail worden niet verwerkt. U kunt contact opnemen via postnl.nl/klantenservice.meer dan een maand geleden -
I AMmeer dan een maand geleden
Om even volledig te zijn werd mijn pakketje dus op donderdagavond 25 augustus jl. om 18.05 uur bezorgd, nadat ik dus op dinsdag 23 augustus jl. mijn eerste bezorgmoment kreeg.
meer dan een maand geleden
-