Registeren Inloggen
Jet Oonk
Jet Oonk
30 dagen geleden

Opzeggenbij

30 dagen geleden

Zijn jullie bekend met de site: Opzeggenbij?

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Trap er niet in:
      Het tarief voor het genereren, printen en verzenden van jouw opzegbrief bedraagt €29,95 incl. btw.

      Indien de levering c.q. uitvoering van de Dienst volledig binnen het verstrijken van de wettelijke Bedenktijd is uitgevoegd, heeft de Consument geen recht op Bedenktijd.
      De Consument stemt uitdrukkelijk in met het uitvoeren van de Dienst voorafgaand aan het verstrijken van de Bedenktijd en verklaart tevens uitdrukkelijk af te zien van deze Bedenktijd.

      Tip van mij die he-le-maal NIETS kost;
      Maak een opzegbrief (bijvoorbeeld deze van Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/download/2193/doc)
      Sla deze opzegbrief op in uw computer.
      Gebruik de brief telkens weer.
      Naam, adres, woonplaats, abonnement of lidmaatschapsnummer en opzegdatum invoeren vervolgens opslaan en aan de instantie mailen (met verzoek om leesbevestiging) of verzenden per (aangetekende) post.

      Succes.

      meer dan een maand geleden
    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Jet. Gedurende het weekeinde ben ik eens in de “opzegdiensten” gedoken Het zijn er op dit moment een stuk of 15 met onderlinge verschillen. Waar ze allemaal gebruik van maken is het feit dat mensen “lui” zijn en alles willen “Googlen”. Ze kopen dus een hoge plaats in Google en veel positieve reviews, veel volgers en likes (allemaal te koop). Er komen steeds meer van deze diensten bij omdat het een gruwelijk goed verdienmodel is. Vrijwel / geen werk voor best veel geld.

      Opzeggen is vaak erg gemakkelijk en gratis (zie antwoord SuperBitch). Bij dag/week/.maandbladen kijkt u in de colofon van het blad. Daar staat veelal een (gratis) nummer waar u in een paar minuten kunt opzeggen. Bij andere abonnementen staat op het contract hoe u kunt opzeggen. Ook dit kan meestal via een (gratis) telefoonnummer.

      Terug naar de opzegdiensten. Bij een aantal (de bekendere die waarover je op elk consumentenforum de klachten kunt lezen) sluit u een contract af. Het is niet eenmalig, u betaald gewoon elke maand (automatisch) bedrag X ook als u niets op te zeggen heeft. Dit weer opzeggen gaat, vreemd genoeg, erg moeilijk (storneren helpt vaak). De meesten hebben in de algemene voorwaarden staan dat ze de gegevens, die u verstrekt, mogen gebruiken voor commerciële doeleinden. U moet aanvinken dat u met de algemene voorwaarden akkoord gaat! Dit betekent dat ze uw gegevens mogen doorverkopen of anderszins commercieel mogen uitbuiten. Dus geadresseerde mail, spam, ongevraagde telefoontjes, colporteurs u gaf er allemaal toestemming voor.

      Het beste advies is dus (volgens mij), blijf weg bij die opzegdiensten!

      meer dan een maand geleden
    • Mathieu1234
      meer dan een maand geleden

      Onze zoon van 13 jaar heeft zich vergist door op google “opzeggen ziggo” te zoeken. De bevestiging kwam in een spam map die ik niet gecontroleeerd had en binnen 12uur zat ik aan de aankoop van deze opzeggenbij-service vast.

      Op de website van opzeggenbij.nl vindt inderdaad geen enkele vorm van controle plaats. Duidelijk is ook dat men niet écht probeert de kosten vooraf helder aan te bieden, vergelijk het eens met een normale webshop… En je kan zonder problemen de gegevens van iemand anders invullen. Je moet helemaal niets bevestigen, ook geen bevestigingsmail om je gegevens te verifiëren. Dit bedrijf is puur op geld uit en bereikt dit door misleiding en google-adds. Dit rammelt juridisch van alle kanten.

      – Ik heb een klacht bij opzeggenbij.nl ingediend
      – Ik heb een klacht bij google ingediend vanwege het gebrek van minstens de e-mailbevestiging vooraf aan de koop.
      – Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld

      Na advies van mijn rechtsbijstand verzekeraar zal ik evt. toch de rekening (voorlopig) betalen en het verhalen op de aansprakelijkheidsverzekering van mijn zoon. Ik ben verder heel benieuwd wat de nederlandse wetgeving hierover te zeggen heeft. Het is de hoogste tijd.

      meer dan een maand geleden
    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Mathieu. Misschien dubbel (mijn post wordt niet overgenomen?). Het is misschien verstandig om een klacht in te dienen bij de ACM via hun website consuwijzer:

      http://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

      Ben benieuwd of/wat daar uit komt….

      meer dan een maand geleden