- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 4 maanden geleden door .
Omruiling matras
Almere, 25 augustus 2019 .
Geachte heer/mevrouw,
Graag zal ik uw mening cq. oplossing vernemen van mijn probleem dat ik u hierbij zal schetsen.
Augustus 2018 heb ik een matras bij Swiss Sense gekocht ad € 1.198,00. Swiss Sense geeft op de matrassen 90 dagen omruilgarantie. De matras was echter niet zo comfortabel als ik had gehoopt.
Swiss Sense bood aan om de tubes die in de matras zitten te wijzigen. Ik vond het echter geen fijn idee om aan een nieuwe matras al veranderingen aan te brengen. Dus koos ik ervoor een andere matras uit te zoeken. Dat werd een matras van € 1.346,00. Voor deze matrassen liep de actie 2ͤ matras gratis. Swiss Sense was zo eerlijk om op mijn matras dan ook 50% korting te geven.
Voor deze matras moest ik dus € 673,00 betalen. De matras is in januari 2019 geleverd. In de bijlage geef ik u de algemene voorwaarden 90 dagen omruilgarantie.
Hierin staat dat er geen geld wordt teruggegeven. Zoals veel consumenten had ik bij aankoop van de 1ͤ matras de voorwaarden niet gelezen. Ik kreeg textielcheques, 4 x € 100,00 + 1 x € 125,00. Meerdere malen heb gevraagd of het bedrag toch niet uitbetaald kon worden. Helaas. Ik kan mij goed voorstellen dat als bij omruil geen ander product gekocht wordt er geen geld wordt teruggegeven.
Vorig voorjaar had ik al een nieuw hoofdkussen bij Swiss Sense gekocht. In dit voorjaar heb ik een sierkussen en een hoeslaken gekocht. De waarde van mijn textielcheques is nu
€ 470,00.
De matras moet op z´n minst 10 jaar meegaan. Ik heb 3 dekbedhoezen en ben wel geïnteresseerd in een dekbedhoes dat helemaal geopend kan worden met een ritssluiting. Echter Swiss Sense verkoopt deze niet. Dan nog
Wat moet je als alleenstaande van 74 jaar in vredesnaam nog bij een beddenzaak kopen om dit bedrag te verbruiken?
Met een tegoedbon van bv. € 100,00 kan je nog wel wat kopen maar € 525,00 is toch, naar mijn mening, buiten proporties.
Ik ben benieuwd naar uw mening en hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Mevrouw Bouwmeester
-adresgegevens verwijderd door de redactie ivm bescherming privacy-
-
-
harry010meer dan een maand geleden
Moeilijke kwestie. Maar…wat dacht u er van om – een of meerdere – kinderen van u een geschenkje te geven?
Zo bent u van uw “tegoedbon” af EN maakt een mooie beurt bij uw kind ( eren ).
Is simpel. Toch?? Succes.meer dan een maand geleden -
harry010meer dan een maand geleden
Ik heb ook 46 jaar in de verkoop gezeten. Verkocht schoenen.
Mijn leuze was en is…Klagen is nog GEEN klacht.
Want er wordt wat af geklaagd….meer dan een maand geleden
-