- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 2 maanden geleden door .
Na overlijden bankzaken regelen bij ING als niet rekeninghouder
Na het overlijden van mijn moeder is mijn man, als meest neutrale persoon, aangewezen om haar bankzaken af te handelen. Dit was de wens van mijn moeder en mijn man heeft hiervoor ook een Verklaring van Erfrecht. Bij alle banken verliep dit zonder problemen en digitaal. Bij de ING bank waar ze haar betaalrekening had, bleek mijn man niet digitaal te mogen bankieren omdat hij geen rekening heeft bij deze bank. Hij moest tot tweemaal toe zelf langskomen omdat hij geen rekening heeft en moest daar dus ook voor vrij nemen van zijn werk. We hebben nu een boekje overschrijfkaarten (zonder enveloppen) en ontvangen tweewekelijks papieren afschriften. Volgens de ING is het technisch onmogelijk om iemand die geen rekening heeft digitaal te laten bankieren. Naar mijn mening is dat flauwekul en zou het simpelweg met inlogcodes op te lossen zijn. Onbegrijpelijk dat je in een tijd van rouw waarin er nog zoveel andere dingen te regelen zijn hiermee geconfronteerd wordt. Als ING Dit van tevoren had aangegeven dan hadden we nog kunnen kiezen om mij alles te laten regelen want ik heb (nog) wel een rekening. Voel me hier behoorlijk machteloos bij en vraag me af of dit inderdaad zo kan?
-
-
J S Koolschijnmeer dan een maand geleden
Mijn vrouw en ik hadden 3 rekeningen bij ING. Sinds deze bank agressief bezig is om iedereen te dwingen te gaan internetbankieren, hebben we twee daarvan al opgeheven en de saldi elders ondergebracht. Nu er per maart a.s. weer drastische verhogingen aankomen, gaat ook de derde (en/of-)rekening eraan. Dàg ING!!! Ooit de meest betrouwbare Postbank, nu de meest waardeloze publieksonvriendelijke bank die ik ken.
meer dan een maand geleden -
Julia61meer dan een maand geleden
Ondertussen heeft de ING bank contact opgenomen. Zij vinden het zelf eigenlijk ook een achterhaalde manier van werken en gaan kijken of dit anders kan. Mijn man krijgt nu de mogelijkheid om alsnog digitaal de bankzaken van mijn moeder af te handelen. Het blijkt dus wel te werken om dit aan te snijden en ook aan te dringen om uit te leggen waarom zij zo werken. De medewerkers die ik gesproken heb toonden ook hun verbazing en waren zeker van goede zin om een oplossing te vinden en kijk….
meer dan een maand geleden -
Barentsmeer dan een maand geleden
Ik heb zelf een rekening bij ING en nog gaat alles zeer moeizaam. Ze hebben 4 weken de tijd nodig om gegevens te verwerken terwijl dit bij de RABO binnen 3 dagen geregeld was. Zeer vreemd en inderdaad er onvriendelijk voor mensen in een periode va rouw
meer dan een maand geleden
-