Registeren Inloggen
JolandaK
JolandaK
meer dan een maand geleden

Misleiding/oplichting door Ziggo verkoper aan de deur

meer dan een maand geleden

Gisteren op verjaardag bezoek bij mijn moeder (76 geworden) De post werd bezorgd en mijn moeder raakte in paniek toen daar een dikke brief van Ziggo bij zat. Ze wilde eerst niet zeggen wat er aan de hand was, maar uiteindelijk heeft ze mij verteld waarom ze zo in paniek raakte. Een hele tijd geleden moest iedereen in Apeldoorn overstappen van UPC naar Ziggo voor de tv ontvangst. Mijn moeder heeft een wat oudere tv en zij moest enige maanden na de overstap een kastje laten installeren om tv te kunnen blijven ontvangen. Allemaal prima geregeld door Ziggo. Mijn moeder heeft een TV, vaste telefoon via KPN en een senioren mobiel toestel voor noodgevallen.

Vorige week kwam er een keurige jongeman aan de deur, in Ziggo kleding, met identiteitsbewijs. Hij vertelde dat haar tv kastje tijdelijk was, en zij binnenkort een ander kastje zou krijgen. Hij kwam dat nu even voor haar regelen. Klonk niet vreemd, dus hij is binnen gelaten. Daar begon het: mijn moeder had een veel te duur KPN abonnement, haar internet deugde niet enz. enz. Mijn moeder heeft herhaaldelijk gezegd: ik heb geen computer, internet of wat dan ook, en ik ben tevreden over KPN. Hij bleef haar zo intimideren dat ze in blinde paniek op zijn verzoek een handtekening op zijn tablet heeft gezet. Volgens hem zou ze nu zeker EUR 40,00 besparen op haar KPN tarief. (per maand, jaar?) Zij kreeg geen schriftelijke bevestiging o.i.d. Vervolgens zei de verkoper naar de buurman te gaan, en vervolgens naar iedereen in de straat. In deze straat wonen voornamelijk alleenstaande senioren.

Mijn moeder bleef een naar gevoel houden, en dat werd erger toen ze op zaterdag een brief kreeg dat ze nieuwe klant was voor een volledig internet pakket!!!! Ze heeft direct Ziggo gebeld, niemand bereikbaar. Na het weekend op maandag nog eens gebeld, en volgens haar zou de aankoop ongedaan worden gemaakt volgens een medewerker van Ziggo.

Gisteren kreeg ze echter de brief met uitleg wat er allemaal gaat gebeuren, nieuwe apparatuur voor haar internet, pc, internet tv en nog enkele extra dingen zouden binnenkort allemaal komen. Zij moest nog even wat dingen doorgeven, en een afspraak maken!

Zij krijgt een welkomst tarief van EUR 39,95 per maand, en geen activatiekosten.

Ik heb voor haar gebeld en een beroep gedaan op het herroepingsrecht. Het is niet te geloven wat ik te horen kreeg aan de telefoon: de bevestiging van haar aankoop, en de telefonische annulering heeft Ziggo al naar haar gemaild (!?) Ze heeft GEEN pc. Call Center medewerker noemde een fictief mailadres wat blijkbaar gewoon door de verkoper is verzonnen. Ook aan de telefoon kon ik de medewerker er amper van overtuigen dat mailen naar iemand zonder pc/internet zinloos is. Volgens hem hadden ze direct KPN gebeld om de overstap te regelen, maar heeft KPN dit geweigerd, vonden de manier waarop niet betrouwbaar (pluim voor KPN)

Na 30 minuten in de wachtrij, en een gesprek van 30 minuten zou alles geregeld moeten zijn, en het voor mijn moeder bij het oude blijven. Na lang aandringen zou Ziggo dit op korte termijn schriftelijk bevestigen. Duimen dat dit ook echt gebeurd!!!!!!! Tot dan doet mijn moeder geen oog meer dicht, zo zit dit haar dwars. Ze neemt het zichzelf zo kwalijk dat ze er in is gevlogen voor haar gevoel.

KPN gebeld: volgens hen komen deze praktijken vaak voor, zeker bij senioren. Zij hebben e.e.a. genoteerd, en afgesproken niets voor mijn moeder te veranderen in opdracht van derden, alleen na overleg met haar zelf, of met mij.

Zijn er in dit forum mensen die ervaring hebben met deze praktijken van Ziggo? Het is toch te gek voor woorden dat een groot concern het normaal vindt dat hun medewerkers mensen misleiden/oplichten! Ik wil iets doen om dit te voorkomen, zodat anderen niet ook slachtoffer worden.

    • Miranda 54
      meer dan een maand geleden

      Ik heb ook Legio klachten van Ziggo, al vanaf 2016 ben ik bezig om mijn TV goed geïnstalleerd te krijgen, 3 a 4 monteurs geweest, maar nog steeds niet goed. Meeste keren is de afstandbediening die het laat afweten. De laatste keer kwam er n monteur en ik hoefde niet te betalen. Volgens monteur was alles verkeerd aangesloten. Dat zou ik hebben gedaan, monteurs leveren nooit zulks af, aldus die monteur. Nou dat kan ik dus niet, zit in de rolstoel en kan er niet bij. Ik moest betalen. Uiteindelijk was er toch 31,– van mijn rekening afgehaald. Was hier niet mee akkoord gegaan en bedrag werd later verrekend. Maar TV doet t nog steeds niet goed, veel blokken in beeld, Opnames worden geweigerd, of beeld staat stil. Telefoon weigert, zeer lastig als je n arts nodig heb. Internet weigert weleens. Dan moet ik iedere keer resetten. Vroeger met UPC nooit problemen, nu met Ziggo is het regelmatig mis. Klantvriendelijk zijn ze dus niet, wat je ook bent, jong, oud, gehandicapt maakt niet uit, Ziggo vind dat zij voldoen aan hun kwaliteiten, waardeloze kwaliteiten dus. Meerdere malen klacht ingediend, laatste via consumentenbond, daar geven zij gewoon geen antwoord op en oplossen doen ze dus niet.
      Word er niet goed van.

      meer dan een maand geleden
    • Jilles55
      meer dan een maand geleden

      Ik heb een paar klachten opgelost met ziggo mrt behulp van Twitter, werkt sneller da via de telefoon en als ziggo een monteur stuurt zijn deze vaak ingehuurden dragen geen ziggo werkkleding, u mag hun gerust vragen om legitimatie, vaak verwittigd ziggo u per mailveel klachten met een tv zijn vaak kabel gerelateerd of een verouderde ziggo modem, had ik ook namelijk

      meer dan een maand geleden