- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 6 maanden geleden door .
Meldpunt ABP gedupeerden nabetaling/Belasting naheffing/
Geachte heer/mevrouw, ik heb een nabetaling van het abp ontvangen, Arbeidsongeschiktheidpensioen ABP wil het verzoek wettelijke rente niet vergoeden, omdat ik het zelf had moeten aanvragen, terwijl UWV dit 10 jaar geleden door had moeten geven. na uitzending Max over een andere nabetaling zou ABP het automatisch in de nabetaling meeberekenen en uitbetalen, daarop heb ik een opnieuw verzoek herziening wettelijke rente te vergoeden. Reeds een brief ontvangen waarin ze mij kenbaar maken om een procedure te starten, ook zie ik in mijn vooraf ingevuld belastingaangifte dat er een naheffing van 3000 kan verwachten. Dit lijkt me niet te kloppen, loonheffingkorting is niet toegepast. ABP heeft ook een aantal maanden teruggevorderd omdat er een correctie heeft plaatsgevonden.
Kan ik een compensatie ontvangen voor verlies van huurtoeslag kindgebondenbudget en wettelijke rente en is er een meldpunt ABP gedupeerde nabetalingen omdat er door het ABP de gang naar de rechtbank wordt gevraagd.
Met vriendelijke groet, S.Bisesar
-
-
Rogier de Haanmeer dan een maand geleden
Geachte S.Bisesar,
Als MAX Ombudsman zijn we in gesprek met ABP over een vergoedingsregeling voor deelnemers die schade lijden als gevolg van een nabetaling van achterstallig pensioen. De directe aanleiding hiervoor is de aanvulling samenvallende diensttijd, die sinds we hier aandacht aan besteden in Meldpunt en MAX Magazine inmiddels is uitgekeerd aan tienduizenden ABP-gepensioneerden. Maar de schaderegeling die in de maak is, zal waarschijnlijk ook toe te passen zijn op de nabetaling van andere pensioenbestanddelen. De belangrijke vraag zal steeds zijn wie het verwijt treft dat het pensioen niet op tijd is uitgekeerd: ABP of de deelnemer. Het antwoord op die vraag in uw situatie kan ik zo niet beantwoorden, maar zou straks cruciaal kunnen zijn voor het recht op schadevergoeding.
Ik raad u aan om ons spreekuur te bellen, ma-vr 10.00-12.00 uur, 035 – 6775511. U krijgt dan advies over wat u in elk geval alvast kunt doen.
Met vriendelijke groet,
Rogier de Haan
MAX Ombudsmanmeer dan een maand geleden
-