- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 7 maanden geleden door .
lange wachttijden om een afspraak te maken voor vaccinatie covid-19
Geachte heer/mevr,
Afgelopen week heeft mijn man een oproep voor vaccinatie ontvangen. Meerdere telefonische pogingen ondernomen om een afspraak te maken, maar kwam steeds in de wachtstand. Ook de website lag er uit. Uiteindelijk na 55 minuten in de wachtstand is het uiteindelijk gelukt.
Bij navraag RIVM ( gesproken met Julia ) bleek ik ‘s ochtends al de vierde beller die hier melding van maakte. Kreeg van haar het advies om met het hoofdkantoor van de GGD contact op te nemen. Gesproken met Silvia Heksters. Zij kon mij geen uitleg geven waarom de wachttijden zo lang zijn. Haar gevraagd mij door te verbinden met iemand van de organisatie die mijn vraag kon beantwoorden. Zij kon mij niet doorverbinden omdat zij vanuit huis werkt. Ze kon wel een e-mail versturen zodat ik teruggebeld zou worden. Tot op heden niets gehoord. Toen ik gisteravond op tv minister Hugo de Jonge hoorde zeggen hoe het kan dat zo weinig mensen zich hadden aangemeld voor een vaccinatie was zijn antwoord misschien “een kwartiertje”in de wacht. Hij is dus nog steeds niet goed op de hoogte waar de werkelijke problemen beginnen en informeert hier kennelijk ook niet naar, anders wist hij het juiste antwoord en hoefde hij er niet naar te gissen. Na ruim 1 jaar thuis zitten als 75 plusser verlang je naar een prik die aangeboden wordt, maar die niet eenvoudig te verkrijgen is.
Dit is misschien wel een van de redenen dat mensen afhaken.
-
-
Cornelie Meijmeer dan een maand geleden
Laat ik nu ook eens een positief bericht laten horen!
Ik heb een afspraak gemaakt, meteen doorverbonden, aardige mevrouw, prima geregeld. Daarna door omstandigheden deze afspraak moeten wijzigen: weer meteen doorverbonden, wéér vriendelijk geholpen.
Dus het is niet overal kommer en kwel.meer dan een maand geleden-
Conny Kooijmanmeer dan een maand geleden
Beste mensen,
Voro mijn vriendin ging het afsporeken ook zeer moeilijk. een paar dagen nadat we de uitnodiging hebben ontvangen. Heb ik gebeld naar de GGD voor een afspraak. Ik zat 25 minuten in de wacht. En heb ik het opgegeven. Toen de volgende dag gebeld. En had ik gelijk contact. Toen zei ze gelijk dat mijn woonplaats in Amersfoort tot en met juni vol zat.
En kon zij naar Barneveld. Onze buren gaven een tip, als je niet zelfstandig kunt reizen, omdat je zeer slecht ter been ben en met rollator loopt, kan je Rode Kruisvervoer via de afspraak regelen.
Ik kreeg een telefoonnummer van het Rode Kruis. Maar het bleek het algememe informatienummer over corona te zijn. Daar poos in de wacht gestaan. En konden we doorverbonden worden.
Via Internet reserveren lukte niet. Ik denk dat er fouten in zaten. Tenslotte is het vervoer voor mijn vriending door het Rode Kruis zeer goed geregeld.
Bij ons ging het mis.
Maar ik weet dat bij de meesten het maken van een afspraak juist heel goed ging. De meest mensen hebben geen problemen.
Het bleek dat anderen die na ons reserveerden, dat die wel gewoon in Amersfoort terecht kon. Ik heb deze klacht al via Ieder(in) door gegeven.meer dan een maand geleden
-
-
Prof Sickbockmeer dan een maand geleden
Ik heb dezelfde ervaring als Cornelie Meij, nadat ik eerst bang was gemaakt door een kennis die zei dat ik wel 1 1/2 uur uit kon trekken voor het maken van een afspraak. Het bleek best snel te gaan, misschien 1 minuut gewacht, toen snel en vriendelijk geholpen.
meer dan een maand geleden -
Marijmeer dan een maand geleden
Helaas heb ik wel slechte ervaringen.Drie dagen lang uren aan de telefoon gehangen.
Afspraak weken later en dan nog niet tegelijk met mijn man.Aangegeven dat wij wel willen reizen ,zonder succesmeer dan een maand geleden
-