- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 6 maanden geleden door .
Lang staan Schiphol medisch niet mogelijk
Ik word geconfronteerd met verwachte lange rijen bij inchecken en security. Door medische problemen kan ik niet lang staan. Wilde dit regelen voor ik volgende week op vakantie ga via Schiphol. Ik vlieg met Tuifly en die doen enorm moeilijk om assistentie aan te vragen. Dat kon niet, had bij boeking moeten gebeuren. Echter in december was dit niet bekend. Bovendien heb ik in april gevlogen zonder lange rijen en dat kon ik met mijn kruk zelfstandig. Tui moest ook de afmeting van de rolstoel weten. Die heb ik niet. Vervolgens moest ik de afmetingen doorgeven van de rolstoel die Schiphol gebruikt. Die weet ik niet. Bij Schiphol krijg ik geen contact. Men is te druk. Tui blijft herhalen dat het hun rijen niet zijn en Schiphol verantwoordelijk is. Ik wil graag zonder stress en pijn op vakantie. Maar ik pas niet in het standaardformulier. Probeer nu assistentie aan te vragen zelf bij Schiphol maar Tui geeft geen code vrij omdat ik de afmetingen van de rolstoel niet heb. Ik word hier moedeloos van.
-
-
Debreemeer dan een maand geleden
Neem een opklapstoeltje mee. Kost bijna niks, probleem opgelost.
meer dan een maand geleden -
Max Paymeer dan een maand geleden
Een klapstoeltje is een charmante oplossing. Je hebt ook van die wandelstokken waar een soort klapstoeltje is ingebouwd. Je kunt die (in ieder geval) vinden in een outdoor- of jachtwinkel. En TUI heeft natuurlijk gelijk, zij verkopen een reis maar Schiphol en de luchtvaartmaatschappij zijn verantwoordelijk voor de “transfer” tussen luchthavens. Daarnaast snap ik dat, door de huidige “toestanden” op Schiphol, men daar niet met elk “gebrek” (niet kwaad bedoeld) van reizigers rekening kan houden. Wellicht kunt u nagaan of de vlucht is om te boeken naar Dusseldorf, Eelde of Maastricht?
meer dan een maand geleden-
Donkeymeer dan een maand geleden
Tui is degene die de assistentiecode dient te verlenen en door te geven aan axxiom die vervolgens de assistentie verlenen. Tui heeft mensen aan de telefoonlijn zitten die biet het formulier kennen en niet weten wat wrl en niet van toepassing is. Gevolg geen assistentiecode. Hij is door een andere medewerker wel nu eindelijk na uren bellen en in de wacht aan mijn boeking toegevoegd maar of in de drukte ik hulp krijg is onbekend. Dit is in strijd met europese wetgeving.
Zonder mijn medische situatie te kennen hoe kun jij beoordelen of dit klein of groot is en wat de consequenties zullen zijn te plekke in de rij en op vakantie de dagen erna.
Je vult in in een medische situatie die je niet kent en dat is zeer kwetsend voor iemand met beperkingen.meer dan een maand geleden
-
-
Dikkertjemeer dan een maand geleden
Het beste is om niet te gaan.
meer dan een maand geleden
-