Registeren Inloggen
JBSO
JBSO
meer dan een maand geleden

Landal stuurt voucher terwijl terugbetaling was toegezegd!

meer dan een maand geleden

Naar aanleiding van de mededelingen van de Max Ombudsman in de TV-uitzending van 30 april 2020.
Bij mij doet zich een identiek geval voor:
– Op 21 maart 2020 heb ik mijn verblijf bij Landal Het Loo geannuleerd;
– Ik accepteerde de annuleringskosten en mij werd telefonisch toegezegd dat het restant (Euro 555,24) binnen twee weken op mijn rekening zou staan;
– dat gebeurde niet en ik ontving een e-mail met de mededeling dat ik een voucher zou krijgen;
– daarop heb ik direct per e-mail aangegeven dat ik, conform de toezegging, mijn geld terug wilde ontvangen en dat dat ook mijn wettelijk recht is;
– toch kreeg ik die voucher op 22 april 2020 en daartegen heb ik direct bezwaar aangetekend;
– als reactie ontving meteen een e-mail van de Afdeling Gastenservive, Mevr. Van Geen, dat ik alleen een voucher kon krijgen; tevens schreef zij: “…. zullen niet ingaan op toekomstige correspondentie, om over en weer gaande correspondentie te voorkomen.”
– op 30 april 2020 heb ik, verwijzend naar uw TV-uitzending’ weer naar Landal Gastenservice gemaild dat ik mijn geld terug wilde ontvangen;
– Hierop ontving ik geen reactie.
Zou u voor mij bij Landal op terugbetaling willen aandringen.
Mijn reserveringsnummer etc. zal ik u op aanvraag direct verstrekken

    • JBSO
      meer dan een maand geleden

      En mijn excuses excuses voor de typo’s in mijn reactie.
      De laatste zinsnede van uw reactie van gisteren begrijp ik niet.

      meer dan een maand geleden
    • JBSO
      meer dan een maand geleden

      Hallo Dagmar,
      Begrijp ik.
      Maar jouw initiële bericht bevatte voor mij niets nieuws (sorry).
      Het kwam over als een suggestie om te berusten; daar had/heb ik geen behoefte aan.
      Ik zette slechts mijn “case” uiteen om de ombudsman van informatie te voorzien zodat zij mijn geval onder de aandacht van Landal kan brengen; zelf liep ik daar, als gemeld, tegen een muur aan omdat men aangaf niet meer op mijn mails te zullen reageren. Ongehoord overigens!

      meer dan een maand geleden
    • MAX Ombudsman
      meer dan een maand geleden

      Beste Dagmar,
      Neemt u even contact op met landal en verwijs ze naar onze uitzending. Ik ga er vanuit dat het dan goed komt. Zo niet, bel dan even met ons spreekuur. Zij zullen u verder helpen.

      Vriendelijke groet,
      Jeanine Janssen
      Max ombudsman

      meer dan een maand geleden
      • JBSO
        meer dan een maand geleden

        Beste Jeanine,
        Dank voor jouw reactie.
        Echter de klacht komt van mij en niet van Dagmar…..
        Ik heb dus al onder verwijzing naar uw uitzending contact opgenomen met Landal, maar nog geen reactie.
        Ik heb het vermoeden dat ze mijn e-mailadres geblokkeerd hebben (zie mijn eerste bericht).
        Groeten,
        Jan

        meer dan een maand geleden
      • MAX Ombudsman
        meer dan een maand geleden

        Beste JBSO,
        Dan kunt u ze misschien even bellen?
        Ze hebben mij aangegeven dat ze de mensen die in uw situatie verkeren écht het geld zullen terug betalen. En ik heb al gehoord dat ze die belofte nakomen.

        Vriendelijke groet,
        Jeanine Janssen

        meer dan een maand geleden
    • JBSO
      meer dan een maand geleden

      Beste Jeanine,
      Dank voor het advies.
      Zojuist gebeld met Landal, 0900 8842, en gesproken met Jacqueline.
      Ze heeft mij, na overleg met een collega, aangegeven dat ze niets voor mij kunnen doen en dat ik pas aan het einde van de looptijden de voucher mijn geld kan terugkrijgen.

      Wel verwees zij mij naar de Gastenservice, maar dat zal niet helpen want Mevr. van Geen van die afdeling heeft mij reeds eerder gemaild; “…… zullen niet ingaan op toekomstige correspondentie, om over en weer gaande correspondentie te voorkomen.”

      Dus wat nu?

      Met dank en groeten,

      Jan

      meer dan een maand geleden
    • JBSO
      meer dan een maand geleden

      Dank je Dagmar,
      Ik heb het ook zojuist (via TV) gehoord.
      Maar of Landal zich daar iets van aan zal trekken?

      meer dan een maand geleden
    • JBSO
      meer dan een maand geleden

      L.S.,
      Zojuist bericht ontvangen van Landal: ” De verwerking van uw annulering is niet helemaal correct geweest”.
      Het mij toekomende bedrag zal “binnen 14 – 21 dagen” op mijn bankrekening staan.
      Dat gaat heus wel gebeuren.
      Case closed dus.
      Dank voor de hulp,
      Jan

      meer dan een maand geleden
    • JBSO
      meer dan een maand geleden

      Dag Dagmar,
      Dank voor de felicitatie.
      En voor het stoppen van die advertising!

      Nog een vraag: ben je verbonden aan de Max Ombudsman?
      Groeten,
      Jan

      meer dan een maand geleden
    • JBSO
      meer dan een maand geleden

      Goed werk!

      meer dan een maand geleden
    • JBSO
      meer dan een maand geleden

      Ja Dagmar, dat is mij allemaal duidelijk. (Overigens id de door jou genoemde datum van 430 september 2021 onjuist.)
      Maar Landal heeft mij iets toegezegd volgens de toen geldende regels en is daar later op terug gekomen. Dat is niet vervelend maar onfatsoenlijk en juridisch laakbaar.
      De ACM heeft van mij geen opdracht/toestemming te gekregen namens mij op te treden.
      Ik heb alleen met Landal te doen.
      De recreatie voucher is niet gegarandeerd! Het is dus zeer de vraag of ik dat geld nog ooit terugzie.
      Landal wil mij op deze manier dwingen hun een renteloze achtergestelde lening te geven en dat terwijl de overheid en de banken faciliteiten verstrekken
      Het is mijn wettelijk recht het geld terug te ontvangen.
      De Max Ombudsman heeft dat blijkens de door mij genoemde TV uitzending ook succesvol voor elkaar gekregen.
      Graag zie ik dat zij dat ook voor mij doet.

      meer dan een maand geleden