Registeren Inloggen
JohnnyC
JohnnyC
meer dan een maand geleden

KLM vlucht geannuleerd vanwege personeelsbezetting (corona zeggen ze later)

meer dan een maand geleden

Hallo,

Ik had een reis geboekt naar New York met KLM.
Drie maanden vooraf werd deze geannuleerd en werd ik overgeboekt naar een andere vlucht vanaf Amsterdam, ook met KLM.

25 uur vooraf annuleert KLM deze vlucht van 26-12-2021. Bij telefonisch contact geeft de medewerkster aan vanwege personeelsproblemen.

Ik ben wel overgeboekt naar een andere reis (met heel wat gedoe), maar nu heb ik een claim ingediend conform de EU claim 261/2004 wetgeving.

KLM gooit het nu op corona gerelateerde annulering, waardoor zij geen claim hoeven toe te kennen.

Mijn vraag is het volgende;

– Valt personeelsbezetting ook onder de corona uitzondering van de claimwetgeving? is het niet alleen bij vliegverbod en dat soort zaken.
– hoe weet KLM immers wie er met corona thuiszit en niet van het personeel, aangezien er strenge privacyregels zijn met ziekmeldingen van personeel. Bovendien moeten ze voldoende mensen stand-by hebben staan lijkt mij. Personeelsbezetting is iets waar ze WEL invloed op kunnen uitoefenen. Er was op 2e kerstdag gewoon niet genoeg personeel ingepland en als reserve ingezet.
– KLM heeft ervoor gekozen deze vlucht te annuleren, terwijl andere vluchten die dag wel doorging naar andere locaties, door afweging van KLM welke vlucht wel en niet door te laten gaan, kan de klant de dupe worden. Immers, op deze dag was er ook al een rechtstreekse vlucht van KLM naar NY geannuleerd. Normaal gaan er twee op een dag. Nu geen enkele. Bovendien werd 25 uur vooraf geannuleerd.

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Al contact gehad met claim.vlucht-vertraagd.nl of aviclaim.nl of ticketclaim.nl of soortgelijk bureau?
      Probeer het eens, deze bureaus zijn gespecialiseerd in dit soort zaken en door de wol geverfd.
      Succes.

      meer dan een maand geleden