- Dit onderwerp is leeg.
Klacht Stichting garantiefonds
In 2019 heb ik een camperreis geboekt bij WRC reizen voor mei 2000. Door Corona ging die reis niet door. We hebben de reis verplaatst naar september 2000 met bijbetaling. Ook die reis ging niet door. Vervolgens afgesproken dat we het bedrag niet terugvorderen maar graag de reis willen verzetten naar mei 2021. Ook die reis ging niet door omdat Canada gesloten bleef door Corona. WRC vraagt dan nogmaals of we de reis willen verplaatsen naar september 2021 in plaats van het terugvorderen van het geld. We gaan nog een keer akkoord maar wel met de mededeling dat dit de laatste keer is. En dan gaat WRC failliet. Ik krijg op 17 mei van SGR bericht dat mijn reis definitief niet doorgaat en dat ik binnen 2 maanden een mail krijg waarin ik de betaalde reissom kan claimen. Ik reageer naar SGR dat ik graag het geld zo snel mogelijk terug wil hebben. Ik hen eind 2019 de reissom betaald, inmiddels drie keer 249,00 euro aan reis en annuleringsverzekering betaald en dat ik nu wel iets leuks wil gaan doen met geld. Ik krijg een mailtje terug dat SGR geen termijn kan noemen wanneer het geld wordt uitgekeerd.
Inmiddels privé grote veranderingen. Ik ga trouwen en heb een huis gekocht. Ik kan het bedrag van bijna 3000 euro goed gebruiken en stuur op 26 juni nog maar eens een mailtje. Antwoord terug dat ze de claim zo spoedig mogelijk gaan afwikkelen.
Op 14 augustus nog een mailtje gestuurd dat ik het geld toch echt hard nodig heb. Antwoord: ze kunnen geen toezeggingen doen. Ik heb weer gemaild en nog een keer uitgelegd dat ik het geld nodig heb om de kosten van mijn hypotheek te financieren. Geen reactie. Dan krijg ik 3 september bericht dat het grootste gedeelte van de claims zijn gecontroleerd en dat de klanten waarvan de controles zijn afgewikkeld op korte termijn een specificatie ontvangen van het uit te keren bedrag.
Het is nu 17 september en het enigste wat ik op de site kan zien dat mijn claim in behandeling is.
Ik ben het beu, er staat al bijna 2 jaar bijna 3000 euro bij een reisbureau dat inmiddels failliet is. SGR gaat uitkeren maar ondanks herhaalde verzoeken geven ze niet thuis. Het duurt wel erg lang allemaal.
En dan heb ik nog een vraag: ik heb drie keer een fors bedrag betaald aan een reis en annuleringsverzekering voor drie keer een reis die door Corona niet is doorgegaan. Kan ik daar nog iets van terug krijgen?