- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door .
ING telebankieren
Wij “tele-bankieren” via één ooit in het verleden aangevraagd account, welke op mijn naam staat. Hiervan maakten we beiden gebruik van. Omdat mijn vrouw beter met een Ipad overweg kan, het idee opgevat om de app te ontsluiten. Tijdens de procedure om de app te activeren, bleek deze gekoppeld te zijn aan zowel de tenaamstelling van het tele-bankieren als de bankpas. Dus, als we de app zouden activeren, zou het alleen op mijn naam kunnen. Derhalve besloten om voor mijn vrouw óók tele bankieren aan te vragen. Zo gezegd, zo gedaan. We zijn een maand verder en mijn vrouw wacht tevergeefs op het door ING maandelijks verzonden afschriften overzicht. Tele-bankieren geopend, kijk in mijn profiel en zie tot mijn verrassing dat het “vinkje” vwb de maandelijks afschrift op “nee” staat. Toch maar even op “ja” gezet en de ING gebeld. Uit het gesprek blijkt dat de ING automatisch bij een tweede aanvraag mbt tele-bankieren het vinkje van “ja” naar “nee”verhuist. Ook het vinkje mbt “suggesties” vanuit de ING bank was gewijzigd. De vraag is of de ING dit ongevraagd mag doen. Tenslotte wordt in het profiel de klant geacht een bewuste keus te maken en daar mag in mijn optiek de ING niet aan tornen en zelfstandig wijzigingen in aanbrengen.