Registeren Inloggen
Jos-69
Jos-69
meer dan een maand geleden

Identificatie / Bank apps

meer dan een maand geleden

Mag een bank (KNAB) mij dwingen om mij, uitsluitend via hun app, opnieuw te identificeren? Ten eerste vertrouw ik geen enkele app, en al helemaal niet als er mijn geld mee gemoeid is. En ten tweede werkt mijn oude Nokia nog prima, dus waarom een nieuwe smartphone kopen.

    • J S Koolschijn
      meer dan een maand geleden

      Helaas mag de bank dat. Slechts de overheid zou dit kunnen verbieden, maar die houdt uiteraard alle banken de hand boven het hoofd. Weggaan bij de bank (heb ik om dezelfde reden al tweemaal gedaan), en als u lid bent melden bij de Consumentenbond. Misschien plaatst die deze ongein in haar blad, en daar zijn de banken niet blij mee.

      meer dan een maand geleden
    • johan1953
      meer dan een maand geleden

      Wij gingen naar de Postbank in de veronderstelling dat die bank altijd zou blijven. Want de commerciële banken hadden allerlei nieuwe voorwaarden. Maar nu is de Postbank weg en de ING bank heeft hier nog maar één balie in het centrum. Maar via de App gaan bankieren is toch gevaarlijk, alles kunnen ze hacken, zelfs het Pentagon zijn ze binnen geweest. Je auto kunnen ze in als ze met laptop langs je auto lopen en ook starten, en dan moeten wij draadloos gaan bankieren met een chip.

      meer dan een maand geleden
    • Coboo
      meer dan een maand geleden

      Alle banken gaan dit doen, waar moet je dan terecht?

      meer dan een maand geleden
    • Coboo
      meer dan een maand geleden

      We zijn allang geen baas meer over ons eigen geld, onze privacy, we worden in een keurslijf gedrukt, moderne vorm van communisme.

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Ik zou zeker willen weten door telefonisch contact met de bank waarvoor dit uberhaupt nodig is als u al klant bent en ze uw gegevens al lang en breed hebben dat is vragen naar de bekende weg , als allereerste.
      Allerhande oplichting is de tedens van alle dag en bij een bank welke dan ook, gaat het om mensen hun zuur verdiende geld en dat is feitenlijk het aller belangrijkste voor de consument . Ten tweede ik vertrouw geen ene App echt waar niet , ik heb ervaring met programeren en tussen de regels programma-code kunnen dingen staan die geen mens kan zien , alleen een programmeur en God mag weten wat er gebeurd als u de App draaidt . De veiligste oplossing is een online-verbinding met de website van de bank via de computer met een versleutelde verbinding en niet meer als dat . Alle andere mooie verhalen daar hoeven ze bij mij niet mee aan te komen ten minste als je op safe wil spelen , en wie wil dat nou niet . Dus ik vind dat de banken eens na moeten denken daar zijn ze voor en niet met een willekeur aan rare appies aan moeten komen . Het probleem van witwassen wordt nu bij de consument neer gelegen en dat is niet de bedoeling .

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Trouwens nog even dit ik heb geen Apple rotzooi en m`n telefoon is om te bellen en gesprekken te voeren en voor de rest niet . Als ze van de bank geen vertrouwen hebben in hun klanten dan leggen ze maar een huisbezoek af , dat is mijn mening dan kunt u zich legitimeren als dat nodig mocht zijn .

      meer dan een maand geleden