- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 11 maanden geleden door .
hotelkamerveiling failliet
Hotelkamerveiling is failliet per 8 oktober. Tot die datum konden mensen nog steeds veilingen winnen en betalen. Terwijl hotelkamerveiling wist dat ze failliet zouden gaan.
-
-
jankemeer dan een maand geleden
Mogen hotels hotelkamers die betaald zijn door een voucher eenzijdig annuleren?
meer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Janke,
Het is niet duidelijk of de consumenten hun geld nog terugkrijgen.
Op de site raadt de curator mensen aan om hun vordering in te dienen via de website crediteurenlijst.nl.
Hotels worden dus ook niet (meer) betaald door degene aan wie de consumenten hun geld hebben betaald in ruil voor de vouchers.
De vouchers zijn nu eigenlijk ongedekte cheques.meer dan een maand geleden-
Dorienameer dan een maand geleden
Ik heb een flink aantal vouchers die 1 jaar geldig zijn t/m september 2022. Ik heb me aangemeld
bij de curator. Mocht ik hiervan niet uitbetaald krijgen kan ik dit dan declareren bij mijn reisverzekering. Het is meer dan € 300.00 . Reisverzekering heb ik doorlopend. Aegonmeer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Doriena,
Ik zie nu pas uw vraag “kan ik dit dan declareren bij mijn reisverzekering?”.
Neen een REISverzekering dekt geen faillissementen noch de gevolgschade voor de consument hiervan,
Sorry, het is niet anders.meer dan een maand geleden
-
-
Anke Dirvenmeer dan een maand geleden
Ik had ook nog vouchers van Hotelkamerveiling. Zelfs 2 dagen voordat ze failliet zijn verklaard heb ik nog aan een veiling mee kunnen doen! Dit zou niet moeten kunnen, dit moeten ze geweten hebben!
Een veiling had ik al gereserveerd bij een hotel, maar dat hotel wil nu dat ik voor de betreffende overnachting nog een (weliswaar gereduceerd) bedrag aan hen betaal, anders wordt de overnachting geannuleerd…….Kan dit zomaar? Ik heb toch een overeenkomst gesloten met dat hotel? Zij moeten hun vordering dan volgens mij verhalen op de failliete boedel of zie ik het verkeerd?Mvg
Anke Dirvenmeer dan een maand geleden-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Beste Anke,
U heeft een overeenkomst gesloten met het hotel.
U zou in het hotel verblijven en als tegenprestatie zou u betalen met de voucher.
De voucher zou na afloop ingewisseld kunnen worden bij Hotelkamerveiling.
Hotelkamerveiling is failliet en zal het hotel niet schadeloosstellen.
Nu is de voucher dus een ongedekte cheque waar u niet mee mag betalen.
Verhaal moet u halen bij de curator, niet bij het hotel.
Het hotel ‘matst’ u al met een gereduceerd tarief.
Sorry, het is niet anders.meer dan een maand geleden
-
-
IlseVmeer dan een maand geleden
Hotelkamerveiling heeft hotels en bed en breakfast eigenaren zwaar gedupeerd, omdat ze via een achteraf uitbetalingssysteem werkten. Vouchers die verkocht zijn tot op de laatste dag van faillietverklaring. De gehele maand september t.m. 07 oktober gasten vouchers laten verzilveren, dus hotels bewust gasten laten ontvangen en verzorgen, zonder uitbetaling in oktober. Schandalig dat dit zomaar kan, de curator laat niets meer van zich horen. Het probleem van annuleringen bij de accommodaties plaatsen. Alleen even je klantenbestand overhevelen naar een nog steeds onbekende nieuwe eigenaar van hotelkamerveiling voor een “doorstart” anders krijg je je geld die de gasten betaalt hebben aan Hotelkamerveiling niet. Ik wacht nog steeds op reactie.
meer dan een maand geleden -
Toontje Pmeer dan een maand geleden
Mijn vouchers zijn geldig tot 23 maart 2022. Maar ik heb nog steeds niets gehoord over een doorstart of betrouwbare partij die de verplichtigen overneemt.
Zijn er mensen die al wel geholpen zijn?meer dan een maand geleden -
Anke Dirvenmeer dan een maand geleden
Nee, ik denk dat wij als concurrente crediteuren kunnen fluiten naar ons geld, ga daar maar gewoon van uit.😩
meer dan een maand geleden -
Toontje Pmeer dan een maand geleden
Ja dat denk ik ook. Maar ben wel benieuwd welke betrouwbare partij het stokje gaat overnemen. Die is ook oorverovend stil
meer dan een maand geleden -
Ans 77meer dan een maand geleden
Ik heb 7 vouchers met een waarde van 397 euro.Vind het toch wel erg dat ik deze niet meer kan inleveren.En wat hier ook al gezegd is, ze lieten de vouchers kopen terwijl ze wisten dat ze failliet gingen.En ja over een overname hoor je verder niets.Ben ook bang dat we naar ons geld kunnen fluiten!
meer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Beste allemaal, hebben jullie stuk voor stuk i.i.g. uw vordering ingediend via de website crediteurenlijst.nl?
De curator dient de bezittingen van de failliet te gelde te maken en op grond van de wettelijke regels uit te delen onder de schuldeisers.
Daartoe dient hij onder meer vast te stellen welke schuldeiser daadwerkelijk een vordering heeft, en welke rang of voorrang aan die vordering verbonden is.
De curator maakt van alle vorderingen die schuldeisers bij hem indienen een lijst.
Indien de curator een gediende vordering betwist, kan de schuldeiser bij het einde van het faillissement (als daartoe aanleiding is) daartegen opkomen bij de rechtbank.
Het systeem van de Faillissementswet bepaalt dat aan het einde van het faillissement de curator overgaat tot vereffening van de boedel, het te gelde maken of verkopen van de bezitting van de failliet.
In de praktijk verkoopt de curator de bezitting van de failliet aan het begin van het faillissement, of zodra hij enig actief aantreft.
De verkoop geschiedt in het openbaar door middel van een veiling, of onderhands.
Voor onderhandse verkoop heeft de curator altijd de toestemming van de rechter-commissaris nodig.
Een faillissementsprocedure kan behoorlijk lang duren, zeker enkele maanden tot enkele jaren.
Een faillissement kan eindigen door vernietiging, opheffing, vereenvoudigde afwikkeling, of homologatie van een uitdelingslijst.Maar als u uw vordering niet aanmeld bij de curator is de vordering niet bekend en krijgt u € 0,00.
Bovendien kán het zo zijn dat bij een doorstart de gedupeerde klanten op de vorderingslijst worden benaderd door de nieuwe partij met een voorstel of compensatie o.i.d.meer dan een maand geleden
-