- Dit onderwerp is leeg.
granuleerde terugvlucht
Mijn terugreis van 4 juni 2022 is kort voor vertrek geannuleerd.
Volgende dag kan ik terugreizen met aangeboden alternatief.
Gemaakte kosten: hotel 137 euro heb ik gedeclareerd bij KLM (C-5075525).
Antwoord van KLM: “Helaas kan ik u geen compensatie bieden voor de annulering. … Uw vlucht werd geannuleerd vanwege slechte weersomstandigheden (storm en harde windstoten… Daarom zijn er voor, tijdens en na de periode van storm en harde windstoten, veel vluchten vertraagd en geannuleerd. Dit verklaart ook waarom u geconfronteerd werd met een annulering, terwijl het weer op dat moment verbeterd was.)” Vliegtuigen zijn teruggevlogen zonder passagiers. Als zo slecht was, zouden ze niet kunnen landen in Amsterdam. Op buienradar Schiphol was geen sprake van slechte weersomstandigheden te zien. Op Nederlandse journaal weerbericht was niets over slechte weersomstandigheden op Schiphol vermeld. Verder staat: “Ïk heb de betaling van die kosten zojuist in gang gezet…Dit is een automatisch verzonden bericht”. Zeer onduidelijk wel of niet wordt vergoed. Zou ik graag willen dat bij annulering vanwege slecht weer: verplicht wordt rede van vertraging vermeld op moment van annulering. Zelfs bij vertrekvliegveld wisten ze niets over rede van annulering. KLM is telefonisch niet breekbaar, wat zorg voor meer chaos.