Registeren Inloggen
Martine S
Martine S
meer dan een maand geleden

Geweigerd op Easyjet vlucht van Dubrovnik naar Amsterdam wegens ontbreken van negatieve coronatest

meer dan een maand geleden

Onze zonen van 14 en 16 jaar zijn nog maar 1 keer gevaccineerd. Bij de terugreis naar Amsterdam (vanuit Kroatië) hoeven zij volgens de site van de overheid nederlandwereldwijd.nl geen negatieve coronatest te overleggen. Volgens Easyjet is dat wel zo en wij zijn dus geweigerd op deze vlucht. Notabene was Kroatië op de dag van onze terugvlucht (5 augustus) groen en zijn alle maatregelen enorm versoepeld . Er is dus een welles -nietes spelletje ontstaan of onze zonen nu wel of niet een negatieve coronatest moesten laten zien bij vertrek uit Kroatië. Wij vinden van niet en Easyjet vindt dus van wel. We hebben een andere vlucht moeten boeken en hebben veel extra kosten moeten maken. Wie heeft in deze situatie gelijk ?!

    • Martine S
      meer dan een maand geleden

      NB: de dag daarna (op 6 augustus) vlogen we met KLM terug naar Amsterdam. Met een negatieve coronatest op zak voor onze zonen. En wat denk je ? De KLM vroeg nog niet eens om bij het boarden. Hoe frustrerend is dit……..

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Nederland wereldwijd>Landen & gebieden>Kroatië>Reizen in Kroatië
        Reisadvies Kroatië | Ministerie van Buitenlandse Zaken
        Laatst gewijzigd op: 05-08-2021
        **quote**
        Terugreis naar Nederland
        -U hoeft geen coronatest te laten zien.
        -U hoeft niet in quarantaine. 
        -Doe bij thuiskomst voor de zekerheid een zelftest, ook als u gevaccineerd bent.

        Neem z.s.m. contact op met uw Rechtsbijstandsverzekering of neem een Refunddesk.nl o.i.d.

        Vul i.i.g. alvast een Compensation Claim Form van EasyJet in (m.i. maakt u nl. o.b.v. het reisadvies een redelijk tot grote kans);
        Als uw vlucht is vertraagd of geannuleerd, of als u het instappen werd geweigerd, dan heeft u mogelijk recht op schadevergoeding als EasyJet hiervoor verantwoordelijk was.

        meer dan een maand geleden
    • Martine S
      meer dan een maand geleden

      Beste Superbitch,
      Bedankt voor je snelle reactie. Super ! Daar kunnen we tenminste iets mee ! Op de site heb ik dat Compensation Claim Form ingevuld. Vrij snel kwam daarop een reactie van Easyjet dat we er niet voor in aanmerking komen omdat we niet op die vlucht zaten. Ik heb als reden op dat formulier opgegeven “ boarding denied”.?! We zaten inderdaad ook echt niet op die vlucht. Dus dat is helaas niet gelukt. Wel hebben we contact opgenomen met onze Rechtsbijstandsverzekering.

      meer dan een maand geleden