- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 5 maanden geleden door .
Geld terug geannuleerde vakantie
Op 31 mei heb ik een vakantie geboekt bij Sunweb naar Ibiza. Vertrek 1 juli. Op 23 juni geeft Sunweb aan dat de vakantie gewoon doorgaat en het volledige bedrag betaald dient te worden. Dit heb ik dus maar gedaan. Twee dagen daarna ontvang ik een no-reply email met de mededeling dat de vakantie niet door kan gaan omdat er geen vlucht beschikbaar is en dat de boeking in een voucher wordt omgezet. Echter op dezelfde dag zijn er nog gewoon vliegtuigstoelen beschikbaar bij Transavia! De dag erna heb ik via een andere partij (TUI) alsnog dezelfde reis kunnen regelen voor dezelfde periode, echter was wel € 700 meer kwijt. Hier zit natuurlijk het probleem voor Sunweb. De oorspronkelijke vlucht was inderdaad geannuleerd, echter er was voldoende alternatief. Als je iets niet kunt waarmaken, moet je het ook niet aanbieden, en anders gewoon je verlies nemen. Op 31 mei toen de vakantie was geboekt, was er al maanden sprake van Corona. Een bewijs dat Sunweb het niet goed voor elkaar heeft, is de email die ik ontvang (2 dagen na het annuleren) waarin mij een prettige vakantie wordt gewenst! Inmiddels ben ik weer terug van mijn vakantie op Ibiza. Zowel in het resort als in het vliegtuig was zowel de heen- als terugreis voldoende plaatsen beschikbaar! Nu wil ik natuurlijk mijn geld terug en zit niet te wachten op een voucher. Echter Sunweb geeft zich wederom niet thuis. Ik snap dat de reisorganisaties in zwaar weer zitten, echter ik steek mijn nek uit om midden in de Corona tijd een reis te boeken, en wordt daarna op deze manier behandeld. Ik wil mijn geld terug omdat ik niets meer met Sunweb te maken wil hebben. Kan u aangeven welke route ik moet volgen om mijn geld zsm terug te krijgen?