- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 4 maanden geleden door .
geld op halen voor de ALzheimer stichting
Er kwam iemand aan mijn deur om geld in te zamelen voor de stichting Alzheimer.
De jiongen was niet weg te krijgen.
Zéér opdringerig gedrag.
Begon met € en dat mocht niet, het minimum bedrag was zei hij later in het gesprek € 8,50
Ik ben daar op ingegaan en had duidelijk gezegd dat het 1 malig was.
Nu krijg ik op mijn telefoon een berichtje dat ik maandelijks € 8,50 overmaak en als ik het af wil zeggen dan moet je 29,50 betalen.
Wat een oplichterij is dit namens de Alzheimer
-
-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Dit verhaal van de plakkerd/knul aan uw voordeur rammelt m.i, aan alle kanten.
Kijk maar op de site van Stichting Alzheimer Nederland: een maandelijkse donatie van € 8,50 is nl.niet eens mogelijk.
Opzeggen tegen betaling slaat als een “tang op een varken”.
Ik adviseer u direct contact op te nemen met de Politie en melding/aangifte te doen.
Indien u wilt zou u uw verhaal kunnen delen met de Stichting Alzheimer Nederland.
En hou uw, mits u uw gegevens aan die plakkerd/knul aan uw voordeur heeft gegeven, uw bankrekening scherp in de gaten.
Storneren is wellicht mogelijk.Schrijnend om te lezen dat Alzheimer ingezet wordt voor, mogelijke, wanpraktijken.
meer dan een maand geleden -
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo Melodie, zie de uitstekende (!) reactie van SuperBitch hierboven, aangifte doen helpt. Wellicht niet direct. Wat je kunt nagaan is of de collecte is gepubliceerd op de website van Uw gemeente danwel in een huis-aan-huisblad. Dat is namelijk verplicht. Daarnaast kunt u nagaan of het hier om colportage gaat. Ze “verkopen” kennelijk een abonnement deur aan deur en daarvoor geld de colportagewet. Ten slotte, wij geven al jaren nooit meer aan collectes aan de deur. We steunen de doelen die wij willen via een overschrijving. En teken NOOIT iets!!
meer dan een maand geleden -
ecschoolmeer dan een maand geleden
Voor allen die zien dat er, tegen hun wil, maandelijks geld afgeschreven wordt. Indien het telefonisch niet meteen te regelen valt om de afschrijving te stoppen, de volgende optie.
Open je bank app. en klik de mogelijkheden aan om dit bedrag te storneren. Binnen enkele dagen staat het geld terug op je rekening.
De stichting zal mogelijk dan uit zichzelf contact zoeken, dan kun je je verhaal kwijt en de boodschap dat je geen interesse hebt (of nooit de intentie hebt gehad) in een maandelijkse afschrijving. Ze zullen het jammer vinden, maar verder jouw gegevens uit het systeem halen. Mag ik veronderstellen. (Heb zelf dit een keer aldus ervaren, vandaar deze aangereikte optie)meer dan een maand geleden
-