Registeren Inloggen
Ans Harmsen
Ans Harmsen
meer dan een maand geleden

gehoorapparaat

meer dan een maand geleden

ik heb geavanceerde gehoorapparaten nodig, omdat mijn gehoor heel slecht is en omdat ik in een ensemble speel, waardoor ik speciaal voor de piano een extra functie nodig heb, ook voor het horen van de telefoon, brandalarm, huisbel.
Mijn zorgverzekering, onderdeel van Zilveren Kruis(Aon) vergoedt enkel de eenvoudigste gehoorapparaten, niet geschikt voor mij, en zij willen ook niet deze vergoeding betalen als ik de geavanceerden aanschaf en zelf de rest wil bijbetalen.
Vreemd, kunt u mij hier meer over vertellen?

    • Debree
      meer dan een maand geleden

      Ik heb zelf net twee gehoorapparaten via Specsavers aangeschaft. Die zijn een stuk geavanceerder dan de vorige apparaten die ik had. Beter horen had niet meer voor me dan het advies om dan maar 2000 per apparaat uit te geven als ik betere techniek wilde. En Specsavers bood me die techniek vervolgens gratis aan! Via bluetooth kan ik nu handsfree bellen en versta ik alles. De apparaten schakelen zelf en ze kunnen gratis ook nog worden uitgerust met bv een ringleiding en verschillende standen voor bv in gezelschap . En via uw mobiele telefoon kunnen ze op afstand worden bijgesteld of binnen een kwartiertje van een ander hoorschema worden voorzien.Deze apparaten vallen in klasse 3. Volgens mij betaalt de zorgverzekering 75% in de klassen 1 tm 5. Daarboven krijgt u geen vergoeding meer. Specsavers betaalt het overblijvende deel. Het eigen risico is niet van toepassing omdat mijn fbto uit gaat van ‘lenen’ ipv kopen. Mijn toestellen zijn dus gratis…. Tot slot: ik sprak vorige week een kennis met een heel slecht gehoor. Die heeft op aanraden van een vriend ooit de duurste apparaten gekocht (>2000 euro) en zelf betaald. Hij beschouwt dat bedrag inmiddels als weggegooid geld. Zeker nu de apparaten veel beter zijn geworden.

      meer dan een maand geleden
    • CarelD
      meer dan een maand geleden

      ik heb eenzelfde ervaring opgedaan bij mijn zorgverzekering (IZA.VGZ) .Deze vergoedt alleen de eenvoudigste apparaten en weigert vooraf duidelijkheid te verschaffen of het door mij gekozen toestel (Phonak Paradise) uiteindelijk in aanmerking kan komen. Ook een medefinanciering (zoals bij een bril) wordt niet mogelijk gemaakt. Resteert de volledige kosten via aftrek bij de belastingen in te dienen. Eerder heb ik ervaring opgedaan bij Specsavers en kwam toen ook uit bij een goedkope versie.. Resultaat: een duur toestel dat in het nachtkastje verdwijnt en uiteindelijk niets oplevert als ergernis. Eigenlijk een kwalijk zaak: duur verzekeringsgeld dat in een bodemloze put verdwijnt.

      meer dan een maand geleden
    • Hans47
      meer dan een maand geleden

      Zullen niet alle verzekeringen die clausule hebben? heb hetzelfde namelijk bij MenZis. Heb zelf die dure apparaten van Beter Horen omdat de vorigen niet meer voldeden aan de wensen van gehoor. Echt tevreden ben ik er nooit over geweest, meestal was er iets met de app niet goed. Nu na een jaar kan de app de hoorapparaten niet meer vinden of slechts 1, soms de linkse niet en dan weer de rechtse niet zodat verbinding maken met andere apparaten niet lukt. Dankzij de corona over 5 dagen pas tijd om er naar te kijken. Intussen zit je door de corona thuis en ook nog omdat je niets meer hoort zonder die app.

      meer dan een maand geleden
      • CarelD
        meer dan een maand geleden

        De categorie indeling 1t/m5 geldt voor alle zorgverzekeringen. Het door mij gekozen apparaat was volgens mijn verzekering een buitencategorie en kwam niet voor vergoeding in aanmerking.Er zijn wel degelijk maatschappijen die deze apparaten in de categorie indeling hebben zitten en bereid zijn daarover vooraf duidelijkheid over te verschaffen. Ik ben blij dat ik heb doorgezet maar vind het kwalijk dat zo gehandeld wordt. Alternatief was een minder duur apparaat dat uiteindelijk niet gebruikt wordt.

        meer dan een maand geleden
    • mAmlou
      meer dan een maand geleden

      Ik tob hier ook al jaren mee en voelde me armoedig omdat ik die duurdere niet kon kiezen , nu eindelijk bevestiging van anderen en daardoor de moed door te pakken in de hoop dat ik wel rustig een gesprek kan voeren /volgen. Veel dank ieder en MaX

      meer dan een maand geleden
      • CarelD
        meer dan een maand geleden

        Nou dat is wel zeker! het is net of je gehoor weer helemaal terug is. Je kunt op een verjaardag weer gesprekken volgen, en zit niet meer met je “mond vol tanden “ omdat je niemand echt hoort en bang bent verkeerd te reageren.Succes en ga na een goede gehoorzaak!

        meer dan een maand geleden