- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 12 maanden geleden door .
geen verstrekking afrekenstaat gas/stroom door Budgetenergie
Ben als executeur bezig met de nalatenschap van een overleden mevrouw. Pand is nu verkocht en vraag dus aan Budgetenergie om een afrekenstaat van gas/stroom.
Kan niet; moet wachten op de jaarafrekening. Deze komt pas in juni 2023.
Pand beschikt over een slimme meter. Ik kan mijn opdracht als executeur nu niet afronden 0mdat Budgetenergie niet bereid is NU een afrekenstaat te maken.
-
-
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo Hoogje. Ik heb hier geen ervaring mee en zie dus het probleem niet direct immers, even wat geld achteruit houden en daar in juni komend jaar de rekening mee betalen en de rest verdelen leek mij dan een oplossing? De “slimme meter” is, naast een innovatie, ook een manier voor leveranciers om kosten te besparen. Bezuinigen door efficiëntie? Dat betekent wel meestal dat er, voor een klant, minder “service” is. Mogelijk omdat alles is geautomatiseerd kan BudgetEnergie werkelijk geen eindafrekening sturen? Dat zit dan niet in het (zo goedkoop mogelijke) programma? Maar nogmaals, ik zie het probleem niet direct.
meer dan een maand geleden -
Alex van Kampenmeer dan een maand geleden
Hallo Hoogje,
Max Pay geeft daar zijn kijk op, Ik zou opzeggen per 01-01-2023 en de standen noteren en afwachten..
Mijn contract liep ook tot juni 2023 maar ik kan elke maand opzeggen en dat heb ik dan ook gedaan. Per 01-01-2023 stap ik over naar een andere leverancier. Dan hoeft u nl. niet tot juni te wachten.
Ik verwacht dat Budget Energie in januari wel de eindstanden wilt weten.
Succes met het overstappen.PS. U kunt ook de netbeheerder vragen het gas en licht af te laten sluiten.
meer dan een maand geleden
-