RegisterenInloggen

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  CJdG49 8 maanden, 2 weken geleden.

CJdG49
CJdG49
meer dan een maand geleden

Geen compensatie na vertraging van 3,5 uur

meer dan een maand geleden

Ik heb een geschil met Corendon over het volgende:
In juni 2018 heb ik een pakketreis voor 2 personen geboekt, met Corendon naar Rhodos. In mijn boekings bevestiging stond een vertrektijd van 13.00 uur en een aankomsttijd van 17.55 uur, Griekse tijd. Op de tickets stond een vertrektijd van 14.00 uur en een aankomsttijd van 19.05** uur (= + 10 min.). We vertrokken om 17.27 uur, dus met 3 en 27 min. uur vertraging! We kwamen na een vlucht van 3,5 uur aan om 21.57 uur. LET WEL, ik op internet uitgezocht dat de gemiddelde vluchttijd, in seizoen 2018, 3 uur en 20 min. was. (Corendon 4 uur en 5 min.** ??)
Op de Schiphol planning stond een vertrektijd van 14.00 uur en een aankomsttijd van 18.45 uur..
Dus recht op compensatie hoorde we in het vliegtuig al. Ik heb bij thuiskomst netjes mijn verzoek tot compensatie ingediend en kregen van Corendon al snel te horen dat we daar geen recht op hadden omdat wij vóór de geplande aankomsttijd zijn aangekomen. Hè ??
Het blijkt dus dat Corendon hun (geplande) aankomsttijd bewust (met voorbedachte rade) met 45 min. verhoogd heeft om bij eventuele vertraging 45 min. extra speling te hebben.
Ondanks het feit dat we dus 3,5 uur vertraging hebben, zowel bij vertrek, als bij aankomst, krijgen we geen compensatie.

U begrijpt denk ik wel dat ik me in de z..k genomen en bestolen voel.
Nu schermt Corenden met het feit dat die (geplande) extra tijd nodig is voor het taxiën naar de startbaan en evt. slechte weersomstandigheden e.d.. Dat is natuurlijk onzin, want als je in het vliegtuig zit en ze roepen om dat ze 45 min. of 1,5 uur om moeten vliegen i.v.m. noodweer hoor je daar niemand over klagen (is jammer maar verder ook niet) en ze hoeven nog lang niet te denken aan compenseren of zo. Zij gebruiken die extra tijd dus echt alleen maar om de kans te verkleinen om te moeten compenseren bij een vertraging van 3 + uur.

  • MAX Ombudsman
    meer dan een maand geleden

    Beste meneer, mevrouw,
    Graag wil ik met u in contact komen. Kunt u ons spreekuur bellen en vragen naar Pascal de Jong?
    Met vriendelijke groet,
    Jeanine Janssen

    meer dan een maand geleden

    Geef een reactie

  • CJdG49
    meer dan een maand geleden

    Beste Jeanine Jansen, ik ben ook al gebeld door Lisa Groot (programma vakantie ombudsman) en heb een pakketje samengesteld met wat info hierover. Als het mogelijk is wil ik dit dinsdag in de loop van de ochtend langs komen brengen om een en ander toe te lichten. Misschien wil je dat met haar kortsluiten en het mij laten weten?! Je kunt mij bereiken op: 0655585879 of mailen: cj-degroot@ziggo.nl

    meer dan een maand geleden

    Geef een reactie