- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 3 maanden geleden door .
fiets
Op 11 juni 2020 kocht ik een Stella E-Bike. Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben.
Op 13 juni heb ik mijn eerste rit op genoemde fiets gemaakt. De accu was volledig opgeladen Echter na 14 kilometer begon de display te knipperen en was de accu leeg. Dit is voor mij een zeer groot probleem om dat ik door mijn reuma alleen kan fietsen met trapondersteuning. Ik heb mijn echtgenoot gebeld die mij met de auto is komen ophalen. U zult begrijpen dat dit voor mij een zeer traumatische ervaring was. Bij thuiskomst heb ik de accu wederom opgeladen. Toen de accu weer volledig opgeladen was, hetgeen ik kon zien op de display bleef het rode lampje van de oplader branden. De oplader werd gloeiend heet.
Ik heb gelijk gebeld en na ca. 15 minuten in de wacht vertelde een vriendelijke dame mij dat ik zou worden teruggebeld. Maar dat blijkt niet mogelijk te zijn. In zijn totaliteit heb ik meer dan 66 minuten in de wacht gestaan. Wel kregen wij twee maal te horen dat we tussen 8 en 16 werkuren zouden worden teruggebeld. Maar u begrijpt het zeker al. Er is dus NIET teruggebeld. Tevens stuurde ik diverse e-mails. Maar ook die werden niet beantwoord. Ik ben zo langzamerhand de wanhoop nabij. Ik leef van een AOWtje en heb voor deze fiets heel lang moeten sparen. Ik kocht hem werkelijk van mijn laatste geld.
In principe wilde ik nog wel gebruik maken van de service maar gezien het feit dat Stella nauwelijks bereikbaar is heb ik hier van afgezien. Ik wilde gebruik maken van mijn recht om de koop binnen 14 dagen ongedaan te maken.
Toen ik eindelijk, na 10 dagen van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, werd teruggebeld werd mij medegedeeld dat Stella de fiets wel wilde terugnemen aar dat mij dat € 300,– zou kosten. Overleg was niet mogelijk. Ik heb dit onder protest geaccepteerd omdat ik mij vreselijk onder druk gezet voelde. Ik vind deze gang van zaken in een woord schandalig.
-
-
Robenmeer dan een maand geleden
Geachte Colobo
Met alleen AOW begrijpelijk en logisch dat u graag goedkoop wilt kopen
Helaas lijkt ook hier weer goedkoop duurkoop te zijn. Stella staat bekend dat
ze ook rommel verkopen. Ook bij Stella kost een goede e-bike veel geldMijn advies: Koop bij een erkende vakhandel een goed merk e-bike met een
accu van tenminste 500 watt en met een motor van een hoog Newton gehalte
Een goede motor heeft minimaal 80 Newtonmeer dan een maand geleden -
Debreemeer dan een maand geleden
Een aow heeft niks te maken met iets goedkoop willen kopen. Het gaat om Stella. Die verkoopt zelfs door de consumentenbond als beste geteste e-bikes. In 2018 zette Stella 89 miljoen euro om en maakte 5 miljoen winst. Met alle klachten bij elkaar zijn die dus te verwaarlozen op het totaal. Maar: U koopt via internet. U heeft geen grip op de service. U ziet geen personen en u wordt vervolgens klem gezet om uw fiets terug te verkopen.
Volg verder het advies van Roben en realiseert u zich vooral dat zelfs veel vakmannen hun vak niet verstaan. Zorg dus dat u zich goed verdiept in wat u daadwerkelijk nodig heeft en sta erop om uw volgende aankoop eerst een paar uur uit te proberen voordat u beslist.
(Toevallig ben ik afgelopen week voor een vriend een halve dag bezig geweest om alle voors en tegens van de verschillende merken, motoren, sensoren, displays, gewichten en accu’s op een rij te zetten). Een goede oefening waardoor u zich nooit meer onder druk hoeft te laten zetten!meer dan een maand geleden
-