- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 8 maanden geleden door .
EnergieFlex
26-03-2019
Goedemorgen,
Uw uitzending inzake faillisement EnergieFlex heb ik met belangstelling bekeken.
Voorjaar 2017 ontving ik van de Consumentenbond een aanbieding voor een energiecontract bij EnergieFlex.
Daar ben ik op ingegaan en ik sloot een contract voor 3 jaar.
Najaar ben ik gedupeerd voor €415, omdat EnergieFlex failliet ging.
Meerdere malen heb ik contact opgenomen met de Consumentenbond, maar ze wijzen elke verantwoordelijkheid af.
Van de Consumentenbond had ik verwacht dat ze hun huiswerk zeer zorgvuldig verrichten voordat ze Consumenten een energie aanbieding doen. Het tegendeel is gebleken en laten ze me lelijk in de steek.
Ik heb de Consumentenbond geadviseerd om geen aanbiedingen meer te doen in het VOORJAAR, omdat je dan via de maandelijkse termijnen in feite minstens een half jaar teveel aan voorschotten betaalt. Dat is mij dus ook overkomen en dat zou niet gebeurd zijn als ik mijn contract in het NAJAAR zou zijn gestart. Gedupeerden met een startdatum in het VOORJAAR zijn extra gedupeerd ten opzichte van gedupeerden die in het NAJAAR zijn gestart.
Graag wil ik dit onder uw aandacht brengen en kunt u dit particulieren en wellicht de Consumentenbond nog eens onder de aandacht brengen. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Kees van den Hoek