- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 3 maanden geleden door .
Coolblue
Ik heb een conflict met Coolblue dat nu bij de geschillencommissie ligt. Tijdens mijn contacten met de klantenservice heb ik 2 zaken ontdekt waarbij Coolblue zich niet houdt aan de wet.
In het eerste geval gaat het om het aanmelden van een retourzending. Coolblue vraagt om een reden anders kun je geen retour aanmaken. Volgend de wet hoeft bij een retour geen reden te worden opgegeven. Coolblue negeert hierbij dus de wet.
Een grote probleem is het feit dat Coolblue, naar mijn mening, ten onrechte het keurmerk Thuiswinkel Waarborg voert. Volgens de voorwaarden van Thuiswinkel Waarborg moet een gedeeltelijke betaling achteraf mogelijk zijn. Dat is tevens ook een wettelijk recht. Bij bestellen bij Coolblue is achteraf betalen niet mogelijk. Coolblue heeft dat via de klantenservice toegegeven met als argument dat zij eigenlijk hun eigen klanten niet vertrouwen. Klanten moeten blijkbaar wel vertrouwen hebben in een bedrijf die de wet niet naleeft.
Ik heb dit ook gemeld aan Thuiswinkel Waarborg maar zij reageren hier niet op.
Als ik op de site klachtenkompas kijk dan barst het van de klachten over Coolblue. Als Coolblue ten onrechte het Thuiswinkel Waarborg keurmerk voert dan vraag ik mij af of deze klagers zich kunnen beroepen op misleiding of dwaling waarop een koopovereenkomst kan worden teruggedraaid. Dan zouden veel klachten ineens opgelost worden en gaat de klantenservice misschien doen wat ze moeten doen, service verlenen aan hun klanten.
-
-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Hypo,
U heeft een conflict met Coolblue dat nu bij de geschillencommissie ligt: dit wordt niet nader belicht en derhalve zullen er weinig reacties op komen.
Dan uw negatieve berichten over Coolblue een dringend, vrijblijvend advies: koop er dan niet.
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Coolblue, ook met retourzendingen.
Ik die mijn aankopen met creditcard: daar horen zekerheden bij.
Maar Coolblue mag, onder voorwaarden, vooruitbetaling van 100% blijven eisen o.b.v. een dwingende wettelijke regel die in 1992 in het Burgerlijk Wetboek (BW) is opgenomen.
Ben ik niet tevreden en stuur ik iets retour dan heb ik geen moeite dit te melden; beter dan achteraf zeuren zodat een bedrijf niets op kan lossen.Persoonlijk denk ik dat uw ‘klaagzang’ alhier niet leidt tot een spoedige oplossing van úw conflict met Coolblue.
meer dan een maand geleden-
Hypomeer dan een maand geleden
Coolblue heeft zich gewoon aan de wet te houden. De maximale vooruitbetaling mag maar 50% bedragen en niet meer. Deze regeling geldt ook voor het voeren van het keurmerk Thuiswinkel Waarborg.
Met de klantenservice van Coolblue kom ik er niet waardoor ik wacht op de uitspraak van de geschillencommissie.
Kopen bij Coolblue doe ik na deze ervaring toch al niet meer.
Als deze klacht kan helpen tot een oplossing voor alle klachten waar de klantenservice van Coolblue zich te goed voor voelt dan heb ik al genoeg bereikt. Kijk maar eens op klachtenkompas en verwonder u over de houding over de klantenservice.
Dat u een creditcard hebt is prachtig voor u maar de meeste mensen hebben dat niet.meer dan een maand geleden
-
-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Hypo,
Ondanks de toonzetting ná mijn reactie geef ik u een laatste tip.
Kijk eens in de Kennisbank van Thuiswinkel waarborg;
https://www.thuiswinkel.org/webshops/kennisbank/kennisartikelen/moet-achteraf-betalen-altijd-mogelijk-zijn/Succes met uw zaak; voor mij is dit topic i.i.g. afgesloten.
Fijn weekend.
meer dan een maand geleden-
Hypomeer dan een maand geleden
Hierin wordt melding gemaakt dat 100% vooruitbetaling is toegestaan bij individuele afspraken. Dat is bij het bestellen bij Coolblue absoluut niet het geval en overtreedt Coolblue simpelweg de wet, of u dat nu leuk vindt of niet.
Eveneens een fijn weekend.
meer dan een maand geleden
-
-
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo Hypo. Vooraf, ik ben het volledig eens met de reactie van SuperBitch en heb op dat gebied ook niets toe te voegen. Waar ik graag een lans voor breek is de lokale winkelier (ik ben GEEN winkelier!). Waarom bestellen bij een webshop als ik, in de stad / in het dorp / even verderop, een echte winkel heb zitten waar ik uitgebreide voorlichting krijg over voorwaarden, garantie, levering enzovoort? Ook de lokale winkelier bezorgt het artikel, installeert het en voert oude apparatuur voor u af. Is er een probleem dan lost deze dit graag voor u op immers, hij/zij heeft een beperkt afzetgebied en is gebaat bij goede mond-op-mond reclame. JA, je betaalt vast een paar tientjes meer. Maar daarmee bespaar je een hoop ellende (waar fora vol mee staan) en het houd de stad / het dorp “leefbaar”. Tenzij je fan bent van belshops, nagelstudio’s of afgeplakte winkelramen? Ben wel nieuwsgierig naar de uitkomst van het geschil. Misschien kunt u dat hier nog posten?
meer dan een maand geleden
-