- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 9 maanden geleden door .
Consumentenclaim Aegon Sprintplan
Graag vraag ik uw aandacht voor
De Stichting Consument en Geldzaken heeft 15 jaar geprocedeerd tegen Aegon over Sprintplan producten. Dit is in opdracht van de Stichting PAL overgenomen door ConsumentenClaim.
Deze week ontving ik een brief van ConsumentenClaim waarin een grandioze” schikkingsregeling wordt aangeboden. Aegon wil met deze schikking een einde maken aan deze situatie en duidelijkheid verschaffen aan klanten.
Van de 30.000 gulden die ik (rente nog niet meegerekend) verloren ben door de wanpraktijken van Aegon zou ik maar liefst 750 euro terug krijgen. Uiteraard zie ik hiermee af van alle rechten. Uit de reacties die ik vind op internet zie ik dat het weinig uitmaakt of je 10.000 gulden of mijn bedrag uit had staan. In beide gevallen bedraagt de vergoeding 750 euro. Mensen die via een tussenpersoon deze Sprintplan producten hebben afgesloten ontvangen 2/3 van hun inleg plus rente.
De mij aangeboden vergoeding is naar mijn mening dan ook niet in verhouding tot de door mij geleden verliezen.
Ik krijg sterk de indruk dat ConcumentenClaim snel geld wil cashen door een deal met Aegon, waarbij men in ruil voor niet verder procederen goed zelf heeft kunnen incasseren over de hoofden van alle gedupeerden.
Wat adviseert u mij om te doen? Zou het zinvol zijn om te ageren (met andere gedupeerden) tegen ConsumentenClaim? Denkt u dat een individuele procedure zinvol kan zijn of moet ik mij hier na circa 20 jaar maar bij neerleggen?
Alvast hartelijk dank voor uw reactie.
-
-
Debreemeer dan een maand geleden
Beste Albellie54, het is niet zo dat sprintplanners via een tussenpersoon 2/3 van hun geld terug krijgen. Er zijn wel rechterlijke uitspraken, maar een beroep van Cclaim op dit dossier loopt nog steeds. Ik had zelf vier sprintplannen en gisteren kreeg ik het lumineuze aanbod van 1250 euro in totaal (bij meerdere sprintplannen maximaal 1000 per huishouden). Ik ga er nog flink op studeren, want hier klopt natuurlijk niets van. Bovendien is deze vergoeding buitenrechtelijk tot stand gekomen en heet het opeens ‘coulance’. Uitgangspunt was dat Cclaim via rechtszaken verhaal zou halen bij Aegon, niet via een handjeklap constructie. Ik neig zelf naar weigeren, maar ik il eerst nog wat zaken op een rij krijgen. Persoonlijk vind ik dat ik minstens 20% van mijn geld moet terugkrijgen, niet 1% – na al die tijd. Lees verder vooral dit onderwerp op het forum van radar https://radar.avrotros.nl/ over dit onderwerp, want dat wordt bijna dagelijks aangevuld.
meer dan een maand geleden -
Fekkemeer dan een maand geleden
Ik kreeg ik.d deze week een mail van consumenten claim dat ruim 90% akkoord gaat met die ( fooi ) die ze uit willen keren .
Er is geen enkele controle als dit zo is , en ik geloof er geen barst van .
Het ligt er te dik op dat deze mensen onder één hoedje spelen met die oplichters van Aegonmeer dan een maand geleden-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Meneer/mevrouw Fekke,
Hier vindt u wellicht wat info;
Radar forum:
Home>Forum>Juridisch/financieel> Spaarbeleg / Sprintplan
Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan
Topcstarter: ClaimConcept » 13 aug 2021 15:26Consumentenbond community:
Forum>Onderwerpen>Consument & Recht>Schikking Aegon Sprintplan slechts €500 euromeer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Aanvulling;
Aegon Sprintplan-gedupeerden diep teleurgesteld in lage schikking door Consumentenclaim
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/aegon-sprintplan/meer dan een maand geleden -
Fekkemeer dan een maand geleden
Als ik het goed begrijp neemt Jelle Terpstra de honneurs over ?
Ik heb geen Facebook , maar hoe kom ik met Jelle in contact ? Want die lui van Aegon en Claimconcept mogen hier niet mee weg komenmeer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Of Terpstra het overneemt weet ik niet.
Hij heeft ClaimConcept (claimconcept.nl).Ik ben zelf geen gedupeerde maar volg de ontwikkelingen uit belangstelling met stijgende verontwaardiging m.b.t. de houding van Consumentenclaim (=samenwerking met Consumentenbond).
De houding van Consumentenclaim is niet alleen in dit dossier tenenkrommend en komt Consumentenclaim keer o[ keer financieel heel goed uit de deals die zij sluiten (zgn.in het belang van de consument).
meer dan een maand geleden
-
-
mgroen1meer dan een maand geleden
Naast de fora op Tros Radar en ConsumentenBond, wil ik iedereen adviseren te kijken op de momenteel zeer actieve Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/530968994888527
Of als u liever niet op link klikt, ga naar facebook en zoek op: sprintplandeelnemers gaan doorEr wordt daar gediscussieerd door gedupeerden.
meer dan een maand geleden-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
N.a.v. de tip van Mgroen1; de facebookpagina is zelfs door mensen zonder Facebook-account (zoals ik) te lezen.
Uitstekende tip.
Las dat Consumentenclaim niet 20 jaar aan het procederen is maar pas in 2019 deze casus in behandeling heeft genomen (overgenomen van Vereniging Consument&Geldzaken).Ik wens alle gedupeerden heel veel kracht en sterkte in hun zaak én een politicus als “Omtzigt” die u allen bijstaat.
meer dan een maand geleden -
Fekkemeer dan een maand geleden
Jammer voor de mensen die geen Facebook hebben ( zoals ik ) en zo zullen er nog meer zijn .
Het zou mooi zijn dat iedereen die gedupeerd is mee kan denkenmeer dan een maand geleden -
mgroen1meer dan een maand geleden
@Fekke: ja dat begrijp ik. Je kunt (ook als je geen Facebook hebt) wel meelezen met de discussies.
Dus je hebt geen Facebook account nodig om mee te lezen en op de hoogte te blijven.
En, je zou kunnen overwegen om (als je actief wilt deelnemen) een Facebook account aan te maken, dat is aan jezelf natuurlijk.Ik zou je echt aanraden om deze Facebook groep te bekijken want er wordt veel gepraat tussen gedupeerden. Ik zit er zelf ook op.
De Faceboek groep is te bekijken via: https://www.facebook.com/groups/530968994888527
Of, als je niet op een link wilt klikken ga je naar facebook.com en dan zoek je op sprintplandeelnemers gaan door
meer dan een maand geleden
-
-
Albellie54meer dan een maand geleden
Voor allen die door willen en de fooi van Consumentenclaim niet accepteren is er een facebook groep:
https://www.facebook.com/groups/530968994888527/?multi_permalinks=640599973925428%2C640106830641409¬if_id=1643805248729062¬if_t=group_activity&ref=notifmeer dan een maand geleden
-