Registeren Inloggen

Reactie FreshIT op uitzending

In de uitzending van 29 september 2023 besteedt Meldpunt aandacht aan het bedrijf FreshIT. Dit bedrijf biedt computerhulp aan huis aan. Op de redactie van Meldpunt ontving meerdere klachten van vooral dames die stelden door dit bedrijf te zijn benadeeld. De eigenaar zou tegen hun wil hun abonnement voor tv, internet en telefoon bij zijn eigen bedrijf hebben ondergebracht. De vrouwen zeggen allemaal hiervoor geen handtekening te hebben gezet of daarvan niet bewust te zijn geweest. De dames hebben ook geen contract gezien. En wie daar om vraagt, krijgt geen contract opgestuurd. Wie van het abonnement af wil, wordt onder druk gezet. Betaal je niet, dan heb je geen internet meer of krijg je een incassobedrijf op je dak, zo vertellen de dames.

De redactie van Meldpunt heeft de betreffende ondernemer om een reactie gevraagd. Onder de bedrijfsnaam FreshIT reageert hij. De reactie is hier te lezen (pdf).

Foto: Shutterstock

Geef een reactie

Reacties (9)

    (**) geeft als reactie op de klachten dat hij prima WIFI heeft geregeld voor mij. Het probleem was echter dat hij mij over wilde zetten van Ziggo naar KPN, dat was goedkoper. De media box van Ziggo ingeleverd in de veronderstelling een interactieve box te krijgen van KPN. Ik kreeg echter een USB stick met 80 tv zenders. Geen opnames, pauzeren, terugkijken en Netflix meer mogelijk en een gezamenlijke cloud met de rest van Amstelveen! Direct aangegeven hier niet tevreden mee te zijn. 14 dagen bedenktijd deed meneer niet aan. KPN gebeld, bleek er geen klant te zijn. Twee jaar over gedaan om van hem af te komen. Met advocaat 4 maanden bezig geweest om mijn vaste telefoonnummer terug te krijgen. Een afkoopsom moeten betalen voor een modem van 3 jaar oud en nog 3 maanden contractkosten na de opzegtermijn. (**) is een oplichter. Wat een low life.

    De redactie heeft vanwege privacy redenen bepaalde gegevens verwijderd.

    Ik heb aangifte gedaan bij de politie. Ondanks dat het civiel was heeft de recherche het hele verhaal opgeschreven want ze waren bezig met een dossier opbouwen tegen hem vanwege de vele klachten tegen hem. Ook de wijkagent gesproken, zij zijn op de hoogte van zijn praktijken. De wijkagent adviseerde de publiciteit te zoeken.

    De heer (**) is wel zeker van zijn zaak! De contacten die wij hebben gehad kan ik op een hand nagaan! Waarvan de laatste 3 in 2021 bij zijn duistere aanbieding. Het modem is per 15 februari dit jaar aangetekend teruggestuurd aan het door hem opgegeven adres (bewijs).

    De ellende begon met mijn printer, deze was kapot! Van een vrijblijvend aanbod is zeker geen sprake, ik was tevreden met de KPN. Heb de volgende dag telefonisch aangegeven dat ik het niet wenste. Kon niet, ik ben er gewoon ingeluisd. Kreeg problemen met de beveiliging, gevraagd om mijn IP adres, kreeg ik niet! Bijzonder vreemd elke provider geeft dit al bij de installatie. Toen had ik door dat het een ronsel praktijk was. De beveiliging is een dag bezig geweest om alles in te stellen. Hetzelfde jaar (juni 2021) aangegeven dat de KPN stopt met kabel alles gaat via glasvezel. Dat was het bericht van de beveiliging. Antwoord (**): niet waar. Vorig jaar begin oktober was mijn vaste telefoon afgesloten, zonder melding! Geen beveiliging en geen vast nummer meer!! Kreeg dezelfde maand van (**) bericht (app) dat mijn modem vervangen moest worden, reden glasvezel! Er volgde dreigementen waaronder een boete van de KPN voor het niet afnemen van glasvezel, boete voor het lopende contract (nooit gezien)en ik kreeg niet mijn IP adres. De KPN kon mij niet helpen, niet bekend waar mijn vaste nummer was.

    Gelukkig heeft Ziggo kunnen helpen. Van de hele gang van zaken heb ik al het bewijs bewaard, een waarschuwing aan iedereen let bij het overstappen van een provider op de zaken zoals aangegeven door Meldpunt en ga zeker eerst praten met anderen, hoe doen zij dat. En dan nog wat, wat moet je met een onderhoudscontract? Zakelijk kan ik mij voorstellen maar prive niet. Voorkomen zou heel wat frustraties en kosten schelen: beveiliging, nieuw vast nummer en apparatuur.

    De redactie heeft vanwege privacy redenen bepaalde gegevens verwijderd.

    Mijn advies is ga niet met hem in zee. Ik help een oudere dame in huis en wij zijn erachter gekomen dat zij niet bij kpn meer is. Vorige week had zij geen verbinding meer terwijl je wel kpn op haar beeldschem zag. Eerst had ik contact opgenomen met hem. Hij zei dat er een storing was en dat mvr na 2 uur weer verbinding zou hebben. Toen er mij was verteld over een storing had ik voor mvr kpn gebeld en mij werd verteld dat mvr al 2 jaar niet bij kpn zat. 27 september was alle verbinding weg bij mvr en dat is tot op heden zo. De dochter van mevrouw is er ook mee bezig maar meneertje heeft het over contracten die er niet zijn. Ook heeft hij ivm een review van mij over hem en zijn bedrijfje via haar dochter gedreigd mvr overal uitgezetten als ik niet mijn review zou verwijderen. Volgens mij weet hij precies wie hij te pakken kan krijgen. Mvr is 86jaar en minder bij bewustzijn. Trap er niet in!!!!

      Stuur je verhaal naar GedupeerdAV @ protonmail.com om samen een juridische procedure op te starten.

    Ook wij zijn gedupeerd door de onrechtmatige handelingen van Fresh IT uit Amstelveen voor internet, bellen en tv. Wij komen hier niet zomaar 123 van af.

    Wij werden gedreigd met een advocaat en een incassobureau als wij niet meer zouden betalen dan wel incasso’s zouden storneren.

    Graag komen wij in contact met personen welke wellicht al een juridische procedure zijn opgestart waarbij wij ons graag willen aansluiten.

    Ook komen wij graag in contact met de dames uit Amstelveen welke dit hebben aangekaart bij Meldpunt MAX.

    Wij kijken uit naar de reacties, dan wel via de redactie van Meldpunt.

    De redactie heeft vanwege privacy redenen bepaalde gegevens verwijderd.

    Hartelijk dank!

      Om in contact te komen stuur een mail aan GedupeerdAV@protonmail.com

    Met Devlin, gezien zijn hogere IT opleiding en werkervaring ben je altijd in hele goede handen. Het is echt een kanjer op zijn gebied .
    Wij maken al jaren met zeer tevredenheid gebruik van zijn diensten
    Jan en Mieke Bredeveld

      Wat zou het ontzettend fijn zijn als hij naast zijn deskundigheid op IT-gebied, ook deskundig werd in het rechtmatig afsluiten van goede contracten (op papier) en het geven van een herroepingsovereenkomst,
      En dat hij leert te luisteren naar de mensen: nee is nog altijd nee !! Dan kun je niet na een half uur bellen: u zit nu bij mijn domein.
      En als wordt aangegeven dat mensen een nieuwe laptop willen:: lever dan een nieuwe en geen gerefurbished met een Italiaans of Turks toetsenbord.
      Dan waren al die kort gedingen ook niet nodig geweest.
      Hij kan zoveel betekenen als hij het maar netjes en zorgvuldig doet.