Aangemaakte reacties
-
-
wkoerten@gmail.commeer dan een maand geleden
Dit heeft niets met discriminatie te maken maar is een gevolg van de onmogelijkheid om het “buitenland” in staat te stellen na te gaan of de bestuurder onder deze uitzondering valt of misschien nog een aanwijzing krijgt voor onderzoek door een specialist.
meer dan een maand geleden -
wkoerten@gmail.commeer dan een maand geleden
Ik had ooit een begrafenis verzekering totdat een goede vriend die een assurantiekantoor had tegen mij zei: Je hebt toch genoeg geld om te zijner tijd je begrafenis te kunnen betalen? Op zijn advies heb ik toen de polis beeindigd/afgekocht. Sparen is er niet van gekomen want een auto en een boot waren veel leuker om geld aan te besteden. Ik had een leuk salaris en met mijn pensioen zou het ook wel goed komen. Toch kwam er een moment dat ik op latere leeftijd maar weer een begrafenis verzekering heb afgesloten, bij Dela. Dat was een kwestie van een rekensommetje. Mijn/onze leeftijd en de langzaam oplopende premie zou pas bij ongeveer mijn 85e een soort van omslag worden of het “voordeliger” was of niet dan zelf te sparen. Met de opbrengst van de inmiddels verkochte boot en ons, niet al te hoge, spaargeld doen wij nu leuke dingen zoals vliegvakanties of een cruise, zonder ons zorgen te maken over de onvermijdelijk komende begrafenis of crematie. Ik denk/vind dat een verzekering minder belastend is op je inkomen of het te besteden bedrag ten laste van je spaargeld. Als er een paar duizend euro op een rekening voor begraven staat en je wil bijvoorbeeld een grote aankoop doen zoals een boot/huis/auto dan ben je toch geneigd geen of minder geld te lenen en het beschikbare geld daarvoor te gebruiken. In ons geval handelt Dela, naar ik verwacht, alles netjes af en betaalt ook nog een zes honderd euro voor bijkomende kosten. Risico factor is, zoals onlangs bleek met Yarden, dat de “verzekeraar” failliet gaat.
meer dan een maand geleden -
wkoerten@gmail.commeer dan een maand geleden
Beste Marti, jouw commentaar lijkt precies op mijn zaak. Op 23 april 2019 leverde ik alles bij het CBR in waarna het wachten begon. In oktober diende ik een klacht in. Toen kwam men er achter dat ik meer dan 10 jaar diabeet 2 ben. In het rapport van de huisarts stond dat ik daarvoor onder controle ben en alleen Metformine gebruik. Ook een periodieke oogfoto hoort bij die controle. Desondanks kreeg ik een verwijzing naar een oogarts. Deze ongetwijfeld capabele oogarts houdt zitting bij verschillende opticiens. De controle bestaat uit meting alsof je een bril gaat kopen en…een oogfoto. € 75,00 contant[!] en de volgende dag staat het rapport in het systeem van het CBR. 6 weken later diende ik nog maar eens een klacht in en jawel: 5 dagen later een brief dat ik weer voor 5 jaar de weg op mag. In mijn geval gelukkig, wegens geplande vakantie, op tijd maar de communicatie van CBR en de werkwijze van RDW komen niet overeen. Omdat mijn rijbewijs op 1-1-2020 verloopt werd mijn rijbewijs door het CBR tot 31-12-2024 verlengd, logisch toch? Niet voor de RDW want die gaan die 5 jaar rekenen vanaf de datum dat je bij hun de verlenging indient. In mijn geval 13-11-2019 ! Ergo, in 2024 moet ik 1.5 maand eerder de volgende verlenging aan gaan vragen. Zoals Wim Severijnen opmerkt: Het is onder Rutte een bestuurlijke janboel in NL geworden.
meer dan een maand geleden -
wkoerten@gmail.commeer dan een maand geleden
Op zichzelf begrijp ik Pietvink wel maar als je relatief jong overlijdt heb je onvoldoende middelen gespaard voor de begrafenis. Zelf sparen vergt verder ook discipline dat je onder alle omstandigheden van dat geld afblijft, ook als je in geldelijke nood raakt of speciale wensen hebt.
meer dan een maand geleden
-