Aangemaakte reacties
-
-
ghgguklmeer dan een maand geleden
Toevallig heb ik door omstandigheden gisteren ook hetzelfde gedaan. Een aangetekende brief richting Belastingdienst om bezwaar te maken. Online met de Track en Trace code zoals boven reeds aangegeven kun je dan een print screen doen. Bij mij zie ik dat de envelop bezorgd is in Heerlen vandaag, echter had ik voor de zekerheid ook dezelfde brief persoonlijk afgegeven vorige week bij mijn Belastingkantoor en warempel Heerlen belde vanochtend op om uitstel van betaling te gaan regelen voor mij. Je kunt in de chaos van de Belastingdienst en Post Nl voor alle zekerheid tegenwoordig beter op twee sporen inzetten.
meer dan een maand geleden -
ghgguklmeer dan een maand geleden
Conclusie, nadat ik een brief gekregen heb van de Abn Amro Bank, waarin medegedeeld wordt dat uw rekening gemigreerd wordt tot een ander systeem. Dit voor meer inzichtelijkheid te verkrijgen.
_ Communicatie is behalve een schriftelijke mededeling op 19 oktober slecht.
– Op 8 november wordt een bankafschrift gestuurd met de mededeling , migratie saldo vervallen rekening, saldo = 0.
– Telefonisch is de bank slecht bereikbaar, en indien contact weten vaak de medewerkers niet dat er een verandering in het systeem is gekomen bij de Bankspaarproducten, en een oplossing te geven.
– Indien er een bezoek bij de Bankfiliaal afgelegd wordt. kunnen die geen oplossing bieden en verwijzen ze naar een centraal telefoonnummer van de Bank.
– Rekening is online komen te vervallen ( met veel moeite kan je nog wel een bedrag zien dat er ook stond voor 6 november 2022 ), de nieuwe rekening is ( nog ) niet zichtbaar.
– De voorspelde betere inzichtelijkheid is juist verslechterd, aangezien je niets meer kunt inzien over je Bankspaarproduct online.
– Afwachten is of er nog wel schriftelijk medegedeeld, via een bankafschrift, wordt over mutaties vanaf 7 november 2022.Kortom behalve excuses van de medewerkers en veel onbegrip, druist dit volledig in hoe je met klanten omgaat in mijn optiek.
meer dan een maand geleden-
ghgguklmeer dan een maand geleden
Vanochtend voor de derde keer bij de Abn Amro filiaal geweest in Bussum, die gelukkig nu nog bestaat ( wordt in de toekomst waarschijnlijk ook gesloten, hoewel de mensen achterelkaar binnen komen met vragen ).
Er was gelukkig een deskundige aanwezig die mij online liet zien wat de stand van zaken is.
– De bankrekening ( Iban nummer ) die in eerste instantie is gebruikt om het Bankspaarproduct af te sluiten blijft gehandhaafd , de brief waarin er sprake is van een rekeningnummer is het interne rekeningnummer van de bank ( hoe onduidelijk kan je het maken).
– De mensen die internet bankieren tot hun beschikking hebben krijgen geen bankafschriften meer toegezonden in de toekomst ( vandaar de kostendaling per uitkering van € 2,50 naar € 1,50 ). mensen zonder internettoegang blijft de oude situatie van toezending gehandhaafd.
– De Leefrekening en / of Pensioenproduct kan je niet naar het hoofdveld slepen in de webomgeving van je rekeningoverzicht ( zo lijkt het alsof het geld verdwenen is, wat niet het geval is.
– Er zijn nieuwe functies toegevoegd, bij de pensioenomgeving, om zonder tussenkomst van een Bankspecialist van de Bank een product af te sluiten ( kostenbesparing ), of te veranderen.De bankmedewerker vond ook dat deze verandering niet de schoonheidsprijs verdiend, de bankmedewerkers die minder goed op de hoogte zijn van de veranderingen kunnen de klanten vaak niet goed uitleggen wat er gaande is.
meer dan een maand geleden -
ghgguklmeer dan een maand geleden
Ik blijf een ding vreemd vinden, hoewel de bankmedewerker uitgelegd heeft dat de rekening niet meer zichtbaar is in het totaaloverzicht, staat bij de pagina, Mijn rekeningoverzicht instellen, nog steeds doodleuk bij mijn Gouden handdruk Leefrekening: Vervallen . Het lijkt me toch iets om als gesprek item mee te nemen in het programma Max Ombudsman. Zeker gezien de hoeveelheid klachten en onduidelijkheid ( let wel ik begrijp van de bankmedewerker dat circa 150.000 mensen een Bankspaarproduct of ander pensioen product hebben lopen bij de Abn Amro Bank. Ik heb economie gestudeerd maar kan dit amper volgen wat hier gaande is. Behalve dat dit de zoveelste actie van de Bank is van kostenvermindering door minder pensioen adviseurs in dienst te hebben, en dat de klant zoveel mogelijk zelf moet regelen.
meer dan een maand geleden
-
-
ghgguklmeer dan een maand geleden
De soap gaat verder op woensdag 16 november, op de website van de Abn Amro bank kun je nog steeds niet de nieuwe rekening zichtbaar maken. Een vraag stellen met de chatbot levert uiteindelijk ook niets op behalve een overzicht van telefoonnummers die je mag proberen te bellen, zijn er al mensen die het gelukt is om het nieuwe pensioen nummer zichtbaar te maken in de totaal rekeningoverzicht ?
meer dan een maand geleden-
ghgguklmeer dan een maand geleden
Vanmiddag via chat alsnog geprobeerd contact te krijgen met de Bank. Die gaf mij dit nummer 010-2407004. Maar de hele riedel met info ingetoetst te hebben kwam de mededeling, de wachttijd bedraagt ongeveer 10 minuten. Een onbereikbare burcht, net zoals ik ondervonden heb bij de Belastingdienst afdeling Toeslagen. Daar heb ik twee uur aan de telefoonlijn gehangen, en is het probleem nog niet opgelost
meer dan een maand geleden
-
-
ghgguklmeer dan een maand geleden
Ik ben vandaag wederom langs het bankfiliaal van de Abn Amro Bank geweest, tot nu toe geen enkel nieuwe leefrekening zichtbaar. Ook de geduldige medewerkster van de bank kreeg dit niet voor elkaar, ze gaf wel een kaartje en zei, je kunt bellen naar het centrale telefoonnummer en gelijk met keuze 4 trachten de afdeling voor pensioen en verzekering te spreken.
Helaas zei ze ook dat dit bankfiliaal in het Gooi ook gaat verdwijnen en dat er dan alleen bankfilialen zijn in de grote steden. Wat een drama de service, alles moet digitaal en via een app, jammer maar heb je dit niet of onvoldoende tot je beschikking zoek je het maar lekker uit. Wel elk jaar de bankkosten verhogen !meer dan een maand geleden -
ghgguklmeer dan een maand geleden
Vandaag ben ik om 9 uur langs het Abn Amro filiaal geweest in mijn woonplaats ( daar is gelukkig nog een bankfiliaal aanwezig, als je dit tegenwoordig nog zo mag noemen ).
Ik was sinds vrijdagmiddag de vierde persoon met dezelfde vraag. Hij heeft in het systeem kunnen kijken, maar de nieuwe rekening stond daar nog niet bij ( dat zou vanaf vandaag mogelijk moeten zijn ).
Let wel de rekeningnummer in de brief is tevens het nieuwe rekeningnummer van de Leefrekening, de bankmedewerker kon nog iets dieper in het systeem en daar stond warempel het nieuwe Leefrekening nummer klaar, echter was het saldo daar nog 0 euro bij mij.In de loop van vandaag of deze week moet er bij de rekeningen die jezelf kunt beheren dit nieuwe nummer zichtbaar worden, die moet je uiteindelijk zelf verslepen en zichtbaar maken in het hoofdveld bij de online web omgeving van de bank.
Ze maken het erg makkelijk voor zich zelf maar moeilijker voor de klant. Joost mag weten hoe iemand dit gaat doen die nog geen andere bankproducten bij de Abn Amro afneem, en niet online kan komen.
meer dan een maand geleden -
ghgguklmeer dan een maand geleden
Ja ik kan wel zien dat mijn Leefrekening nog bestaat, die stappen er naar toe maken lukt mij wel, echter kan ik hem niet toevoegen als zichtbare rekening in mijn totaaloverzicht. Ik ben geen digibeet, maar kan mij voorstellen, bij de iets meer Senior medemens, dit problemen geeft. Ik ga morgenochtend persoonlijk naar mijn bankkantoor, daar mogen ze het als service naar mij toe in orde maken ( als het morgen automatisch in mijn overzicht verschijnt is het ook o.k. ) . Een soortgelijke probleem heb ik met het systeem bij de Belastingdienst IB2021, onmogelijk om online mijn goede spaargegevens aan te leveren, gevolg ik ben vorige week persoonlijk naar mijn Belastingkantoor in Utrecht gegaan, met twee brieven om bezwaar te maken tegen de definitieve belastingaanslag 2021 en de definitieve berekening Zorgtoeslag 2021. Gelukkig kon je online een afspraak maken, voor een persoonlijk gesprek. Service anno 2022, Banken, Verzekeraars en Belastingdienst verschuilen zich achter hun ICT systemen, owe als je een probleem hebt.
meer dan een maand geleden -
ghgguklmeer dan een maand geleden
Bedankt voor de feedback, ik heb exact hetzelfde gedaan. Daar staat inderdaad mijn ‘vorige’ Leefrente product, met de rekeningnummer die ik ken, met ook de mogelijkheid om je bankafschriften te downloaden. Deze rekening kan ik echter niet toevoegen in het totaal overzicht van mijn producten en rekeningen bij de Abn Amro Bank. Ik heb ergens gelezen dat dit vanaf 14 november ( morgen dus ) automatisch in het overzicht zelf zichtbaar wordt. Ik kan me voorstellen dat bij mensen die geen Internetbankieren bij de Abn Amro Bank hebben dit onrust veroorzaakt, en hoe gaan mensen de mutaties zijn in hun bankproducten in de toekomst. De banken zijn allemaal op hun eigen procedures en gemak bezig, niet hoe de klant erover denkt. Blijft wel een mogelijkheid om hier niet mee akkoord te gaan en het bankproduct op te heffen bij de huidige bank ( wellicht een idee met de stijgende rentes ).
meer dan een maand geleden -
ghgguklmeer dan een maand geleden
Wat al eerder genoemd werd, als je inlogd bij de Abn Amro webomgeving en de Chatbot een vraag stelt krijg je het volgende antwoord:
“Op dit moment ziet u geen saldo in uw pensioen- of opbouwproduct. Dit saldo is tijdelijk in Internet Bankieren te vinden onder zelf regelen in uw product. We passen dit zo snel mogelijk aan, zodat u uw saldo direct kunt inzien vanaf uw rekeningoverzicht.”
Geen idee hoe snel ze dit gaan implementeren, maar onder Zelf Regelen is het akelig leeg met mijn Bankspaarproduct.meer dan een maand geleden -
ghgguklmeer dan een maand geleden
Kunt U de laatste stap meer specifiek uitleggen, als ik inlog bij internetbankieren ga ik naar het gedeelte: -> zelf regelen , daar kies ik voor
-> producten en rekeningen ,
-> uw rekeningoverzicht indelen,
-> mijn rekeningoverzicht indelen .
Daar zie ik een overzicht van alle rekeningen, waarbij mijn Gouden Handdruk Leefrekening in het overzicht is komen te vervallen. Waar vindt U de nieuw geopende rekening door de Abn Amro bank. Bij mij is niets zichtbaar, gaarne feedback.meer dan een maand geleden -
ghgguklmeer dan een maand geleden
Pensioenproduct is op 28 november wel weer zichtbaar in de rekeningoverzicht, echter het totaalbedrag is bij mij nog steeds niet zichtbaar. Bij de Bij en afschrijvingen zie je wel dat het totaalbedrag afgeschreven is. Het is dat iemand van de Bank mij gerustgesteld heeft anders zou je denken dat het weg is. Toch wel een erg slordige actie.
meer dan een maand geleden -
ghgguklmeer dan een maand geleden
Vandaag de brief gehad van de Abn Amro bank gedateerd 24 november 2022, daarmee is eindelijk meer duidelijkheid geschapen. Behalve excuses voor de belabberde communicatie met hun klanten, staat ook in deze brief dat het pensioenproduct weer zichtbaar is online als vanouds. Als ik inlog vandaag 25 november is dit inderdaad het geval. Tevens komt er halverwege december een papieren rekeningafschrift met daarop de huidige saldo vermeld. Eind goed al goed. 🙂
meer dan een maand geleden -
ghgguklmeer dan een maand geleden
De oplossing is vrij simpel, behalve schriftelijk een brief te sturen, stuur iedereen die hier problemen van ondervindt een emailbericht via het online systeem, echter communicatie staat niet echt hoog in het vaandel bij de Abn Amro Bank.
meer dan een maand geleden
-