Aangemaakte reacties
-
-
-Hilde-meer dan een maand geleden
Wij zitten met een soortgelijke kwestie. We hebben tickets gekocht en bij aankoop extra betaald voor flexibiliteit (vrijheid in afvaart tijden en mogelijkheid om te annuleren tot 48 uur voor vertrek). Helaas moesten we onze boeking annuleren, aangezien reizen niet toegestaan was. Annulering bleek niet mogelijk? Een voucher werd aangeboden, maar met beperkte houdbaarheid én de voorwaarde dat we mogelijk een meerprijs moeten bijbetalen. Wat als we tegen die tijd toch niet kunnen reizen (en dan bedoel ik, omdat wij niet kunnen)? Is annuleren dan wel weer mogelijk? En er zit geen plafond aan de meerprijs… terwijl we volgend jaar waarschijnlijk genoodzaakt zijn te reizen op een ‘bankholiday’. Beide vragen neergelegd bij DFDS (via AFerry), maar er wordt niet op gereageerd.
En rechtsbijstand kan niks, omdat er nergens staat dat we flex bijbetaald hebben…?!? Er is alleen een boekingsbevestiging met een totaalbedrag in de cloud en een gespecificeerde rekening verstrekken ze niet. Met andere woorden, we betalen bijna 40% meer voor flexibiliteit en we krijgen economy service. Het voelt als diefstal.
Weet iemand hoe het zit met de consumentenrechten en wie kan ons hiermee helpen?meer dan een maand geleden
-