Registeren Inloggen

Aangemaakte reacties

Weergave van 3 reactie threads
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      Ik heb van Max Meldpunt en ook van het ABP de tijdlijn ontvangen en……eigenlijk verbaast het me niets meer , ik kreeg vandaag ( 21 januari), een brief van het ABP , maar ook nu weer dat het onderzoek meer tijd vraagt en ik voor 1 april weer bericht krijg of ik inderdaad recht heb op een schadevergoeding .Met de nabetalingen ging het ook zo .Dat is ook 2 keer uitgesteld en daarna moest ik opnieuw alles indienen omdat ik een nabestaanden pensioen heb .En uiteindelijk moest ik 2 keer een brief sturen waar mijn rente bleef .Ik word er zo langzamerhand moedeloos van .Uiteindelijk gaat het over geld dat ik te weinig heb ontvangen en daarna met alle gevolgen van dien ( teveel betaalde inkomstenbelasting en recht op zorgtoeslag ).

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      Toevallig heb ik een reactie van ROVER gelezen ;zij zijn een gesprek aangegaan met de NS over bovenstaande om bv. de niet gebruikte keuzedagen door te schuiven naar 2021.Er zijn ( volgens ROVER) 70.000 60 plussers met zo’n abonnement .Dat abonnement is steeds verder uitgekleed ( kijk maar met het reizen in 2021 alleen nog buiten de spits en anders het volle pond betalen) ;ook is de korting van Rail Plus weg .Bovendien worden per 1 januari a.s de prijzen van de kaartjes verhoogd .
      ROVER herinnerde de NS eraan dat zij wel door de overheid gesteund worden in deze tijd ( dus indirect door ons als reiziger ).Maar de NS bleef onvermurwbaar .Het is niet alleen jammer voor de “oudere”reiziger , maar , en dan reken ik alleen mijzelf , ook de musea .Ik maak graag gebruik van het OV als ik naar een museum ga en dan vaak ook gebruik i de keuzedag daarvoor .Ik rij ook nog auto , maar musea zijn vaak in binnensteden en die zijn minder goed te bereiken met de auto .Dus wie weet kan ROVER en anders de ombudsman van Omroep MAX de NS weten te overtuigen om de keuzedagen alsnog een jaar te verlengen .

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      IK heb precies hetzelfde .Ik moest al blij zijn dat de dagen geldig zijn tot 31 december .Maar als ik dat abonnement opzegde kun je dat niet opnieuw krijgen , want dat product bestaat niet meer

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      De verzorgingshuizen hadden nooit weg gemoeten .Het is belachelijk dat ouderen zo lang mogelijk thuis moeten ( er werd gezegd : willen ) blijven wonen .En nu is er de problematiek van eenzaamheid , ouderen die te lang in het ziekenhuis blijven enz.En nu moeten de verzorgingstehuizen terugkomen , die eerst afgebroken zijn ???Hoezo regeren is vooruitzien

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      IK heb dezelfde ervaring .Ik kreeg bericht dat er een bedrag op mijn rekening werd gestort , maar geen uitleg hoe ze aan dat bedrag kwamen. Daarover heb ik gebeld en er werd verbaasd op gereageerd dat ik een berekening wilde .Daarna ( na weer vele weken kreeg ik dan een berekening waar ik niets van snapte ).Ook moest ik apart vragen over de rente .Weer iets vaags ( het is wel uitbetaald ).Omdat ik een nabestaanden pensioen ontvang moest ik weer een aanvraag doen over de jaren dat ik weduwe ben .Ook weer dezelfde vaagheid ( geen berekening ).Weer over gebeld en nog steeds geen berekening .Ook heb ik weer gevraagd of ik de rente nog kreeg .Dat kon dan wel 9 weken duren .Ik ben blij dat Max Ombudsman deze kwestie heeft aangekaart en ik ben ook blij en dankbaar met het geld dat ik heb ontvangen en de verhoging van mijn maandelijkse ABP-pensioen, maar ik heb mijn bedenkingen aan de chaotische organisatie van zo’n groot pensioenfonds als het ABP.

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      Ook ik heb goed nieuws ontvangen. Ruim 4500 terug ontvangen en verhoging van mijn pensioen .Wel heb ik nog even gevraagd of ze de rente ook nog even willen overmaken ( zou nog 9 weken duren ).Bedankt Ombudsman dat jullie dit hebben aangekaart .

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      IK heb contact gehad met ombudsman pensioenen .Helaas kunnen ze in dit ( mijn geval ) niets doen .Ik heb de vraag gesteld dat het ABP in de zaak samenvallende diensttijd slecht communiceert en steeds de datum voor zich uitschuift .De ombudsman raadde me aan weer contact op te nemen met het ABP of met het Meldpunt van Omroep Max .

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      Ik vraag me af of dat helpt , want bij een telefoontje kreeg ik de indruk dat we blij mogen zijn dat ABP dit doet .
      En klagen …..heb ik al meerdere keren gedaan en overal krijg je een ingestudeerd antwoord .Ik wens je succes.( ik wacht ook nog steeds )

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      Ik ben ruim 76 , maar dus lekker vertragen dus.( ik had hetzelfde ).Ik heb erover gebeld omdat ik erg boos ben vanwege de slechte communicatie .Als antwoord kreeg ik dat ik blij mag zijn dat het ABP dit doet , zij zijn het enige pensioenfonds die dat doen .En bovendien werkt iedereen nu , vanwege corona thuis .Zo kan ik ook nog wel iets verzinnen .

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      Inderdaad Mathilde , ik had namelijk alle ingevulde papieren van de 3 pensioenfondsen van mijn ( overleden) man in maart opgestuurd .En ik kreeg keurig in april bericht dat ik voor 1 juli bericht zou krijgen of ik in aanmerking kwam voor compensatie .( niets gehoord ) .En ja hoor half juli kreeg ik bericht dat het 1 november zou worden omdat er meer aanvragen waren dan verwacht .En nu wordt het 21 juni .Hoeveel mensen hebben ze daar in dienst ??? En die directeur dan die zo’n mooi verhaaltje ophing voor de TV , vindt hij dat allemaal rijmen met zijn beloftes op de TV ????

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      Ik heb vandaag bericht ontvangen dat ik ook voor 21 juni 2021 bericht krijg .Ik vraag mij af wat voor organisatie het ABP is .Ze waren er wel als de kippen bij om ons voor te bereiden op kortingen .Ombudsman doe hier iets aan .

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      IK heb ook het idee dat het een grote chaos is daar bij hey ABP .En als je ergens navraag over doet krijg je een standaard antwoord .Ik heb ook alles in maart opgestuurd .Bevestiging ontvangen ( en dat kun je ook zien in Mijn ABP).Ik zou voor 1 juli bericht krijgen ,Niets gehoord .Contact daarover gehad en het moest nog goedgekeurd worden .Ik kreeg pas 10 oktober bericht .En toen bleek het nog niet volledig .Ik moest daar weer aanvullende informatie over geven .( terwijl ik 2 keer dezelfde brief kreeg over het veranderen van mijn telefoonnummer ;daar was ik boos over en dan krijg je standaard excuses).En ook nu na een telefoongesprek waar nu eindelijk de berekeningen blijven , weer niets .Men heeft wel toegegeven dat er meer aanvragen waren dan men gedacht had ) .Zou mevr .Wortman eens een keertje in de uitzending kunnen komen ? Zij probeert ons via zalvende filmpjes op de ABP site voor te bereiden op kortingen op ons pensioen , terwijl we al ruim 20% in koopkracht achterlopen .

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      IK ben onvoordeliger uit , want mijn abonnement is net verlengd (67 euro en 23 euro voor de keuzedagen ) en nog 4 van dit jaar .En inderdaad mogen alleen noodzakelijke reizen ).Dus neem uw verlies is gemakkelijk gezegd en een cadeau is het natuurlijk niet , want je hebt ervoor betaald .Een beetje coulance zou zijn dat de NS de niet gebruikte dagen doorschuift naar 2021.

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      Ik heb hetzelfde meegemaakt en tot nu toe nog steeds niets gehoord .Schandalig

      meer dan een maand geleden
    • Elske
      meer dan een maand geleden

      Ik heb alles in maart aangevraagd ; daarna een brief ontvangen dat ik voor 1 juli antwoord zou krijgen .Na informatie op 17 juli via de chat , kreeg ik een vaag antwoord .Vandaag kreeg ik een brief dat het wel tot 1 november kan duren .Het ABP had meer aanvragen ontvangen , dan verwacht .

      meer dan een maand geleden
Weergave van 3 reactie threads