Elles de Bruin: Was het een robot of een echt mens?
Elles de Bruin schrijft iedere 2 weken een column over iets dat haar opvalt, dwarszit of wat ze simpelweg heeft meegemaakt. Deze week ervaart Elles het gemak van hulp online via chatgesprekken.
Positieve ervaring met chatgesprekken
Op deze plek probeer ik vaak de vinger op de zere plek te leggen. Maar het is ook goed om eens te laten weten wanneer je als consument een positieve ervaring hebt. Onlangs heb ik 2 keer te maken gehad met een chatgesprek op een website. En dat verliep eigenlijk prima.
Was het een robot of een mens?
Op een zaterdagochtend werkte mijn bank-app niet, er werd gezegd dat ik me opnieuw moest registreren. Ik durfde dat niet gelijk te doen, want ik dacht: misschien is dit wel fraude. Dus wilde ik de bank bellen, maar dat kon niet op zaterdag en ik kreeg op de website van de bank te maken met een online klantenservice, waar je je vraag intikt en vrijwel direct online antwoord krijgt op je scherm. Ik weet nog steeds niet of het via een robot ging of een echt mens, maar dat maakt mij niet uit.
Keurig geholpen via de chat
Ik was blij en kon weer bankieren. Hetzelfde gebeurde met een kwestie die ik had met mijn zorgverzekering. Ook daar liep ik vast met mijn administratie, was het zaterdag en kon ik niet bellen, maar via de chat werd ik keurig geholpen. Dus de digitale samenleving is voor veel mensen en ook voor mij af en toe erg ingewikkeld, maar ik vind het toch goed om hier te melden dat het soms ook allemaal goed loopt
Elles de Bruin: autorijden op latere leeftijd, wat een dilemma
(Bron: MAX Magazine, p.40. Foto: Shutterstock)